Waarom de Ford Explorer Men’s Only Edition geen richtingaanwijzers heeft
Grapje van Ford op International Women’s Day: de Ford Explorer Men’s Only Edition. Het model mist onder meer remlichten, ruitenwissers, navigatie en richtingaanwijzers. Is dat omdat mannen nooit de weg vragen en geen richting aangeven?
Gisteren was het International Women’s Day, dus waarom maakte Ford dan een fake reclamespot over de Explorer Men’s Only Edition met acteur Bryan Cranston erin?
Ford Explorer Men’s Only Edition mist functies
Omdat het merk wil laten zien wat de bijdragen van vrouwelijke ingenieurs aan de autowereld zijn. De Explorer Men’s Only Edition mist alle functies die door vrouwen zijn bedacht.
Achteruitkijkspiegel bedacht door Britse journaliste
De achteruitkijkspiegel is bijvoorbeeld een idee van de Britse coureur en journalist Dorothy Levitt, die er al in 1909 over schreef. Autofabrikanten introduceerden de spiegel pas vijf jaar later.
Richtingaanwijzers komen van Hollywood-ster
De richtingaanwijzers komen opmerkelijk genoeg van Hollywood-ster Florence Lawrence. Ze bedacht de mechanische signaalarm, die later op auto’s gemeengoed zou worden, maar patenteerde het systeem niet, waardoor ze er nooit de credits voor kreeg.
Amerikaanse wiskundige bedacht GPS
Satellietnavigatie was niet mogelijk geweest zonder de Amerikaanse wiskundige Gladys West, die in de jaren zeventig en tachtig een complex model van de aarde ontwikkelde, op basis waarvan het GPS-systeem werd ontwikkeld.
Ford Explorer Plug-in Hybrid in Nederland
De Ford Explorer Men’s Only Edition is een leuke gimmick, die aandacht vraagt voor de bijdragen van vrouwen aan de auto-industrie. In Nederland is de reguliere Explorer sinds een paar jaar te koop.
Het van oorsprong Amerikaanse model wordt door Ford alleen als plug-in hybride naar ons land gehaald. De Explorer Plug-in Hybrid is er vanaf 88.345 euro.
In de Verenigde Staten is de uit de kluiten gewassen SUV er al vanaf 36.760 dollar. Omgerekend is dat maar 34.000 euro. Opmerkelijk: in België is de Explorer nog duurder dan bij ons: 89.750 euro. Meestal is het andersom.
Lees ook:
Ook interessant
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Zuiniger dan fabrieksopgave? Het daadwerkelijke verbruik van de Ford Puma ST
-
Je raadt nooit hoeveel BPM je op de Ford Bronco betaalt!
-
Ford stopt met elektronische rijassistent die toch niemand gebruikt
-
Ford Mustang Mach-E duizenden euro’s goedkoper: nu met subsidie
-
Bij de vernieuwde Ford Puma draait het om het innerlijk
-
Waarom de Europese Ford Mustang meer dan 10 procent vermogen mist
-
Ruime occasion voor 10.000 euro: de Ford B-Max een goed idee?
-
Uw Garage: Tim moet kiezen tussen een Ford Mustang en een Taunus
-
De 5 belangrijkste dingen die veranderd zijn aan de Ford Kuga
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven