Volgende hoofdstuk voor Volkswagen T-Roc
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F3-4-rear-02.jpg)
De Volkswagen T-Roc gaat alweer sinds 2017 mee en dus is het tijd voor een facelift. Daarbij wordt geen enkel familielid overgeslagen.
Die familie is overigens niet zo groot, want van de T-Roc bestaan momenteel twee carrosserievarianten. Er is een reguliere SUV, en een cabriolet-variant. Hoewel die tweede pas sinds vorig jaar op de markt is, ondergaat ook dat model een facelift.
Led-strip
Wie de recente facelifts van Volkswagen heeft gevolgd, kan ook de wijzigingen voor de T-Roc al voorspellen. Led-verlichting is voortaan standaard op de T-Roc, terwijl de doorlopende led-strip op het front (die de units dus met elkaar verbindt) een nieuwe optie. Volkswagen voegt verder nieuwe kleuren en wielontwerpen toe aan het aanbod.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2Fwheel.jpg)
In het interieur vinden we het nieuwe stuurwiel van de fabrikant. Dat kenmerkt zich door tiptoetsen in plaats van fysieke knoppen die je moet indrukken. Je voelt ‘t al aankomen: dat geldt ook voor de bediening van de klimaatcontrole. Verdwenen zijn de ‘ouderwetse’ knoppen. In plaats daarvan vind je nu ook de zogenaamde ‘sliders’ voor de temperatuurregeling aan boord.
Nieuwe schermen
Een 8-inch digitaal instrumentarium is eveneens standaard. Optioneel meet dat scherm 10,25-inch. In het midden is er een 6,5-, 8,0- of 9,2-inch infotainmentscherm. Draadloze verbinding met Apple CarPlay en Android Auto is daarbij standaard. Daarnaast voegt Volkswagen ook het nieuwe IQ.Drive Travel Assist, waar alle nieuwe VW’s momenteel gebruik van maken, toe aan het T-Roc-gamma.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F7-8-front.jpg)
Motorisch verandert er vrijwel niets voor de T-Roc. Instappen kan nog altijd met de 1,0-liter TSI, goed voor 110 pk. Daarboven staat de bekende 1,5-liter TSI van Volkswagen die ook hier 150 pk levert. Die is er desgewenst met een zeventraps DSG-automaat. Bovenaan de ladder staat de 190 pk sterke 2,0-liter TSI. Die variant heeft standaard vierwielaandrijving en de genoemde automaat. De Cabrio is er enkel met de twee eerstgenoemde motoren. Over de T-Roc R rept Volkswagen nog met geen woord.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2Ft-roc-cabrio-1.jpg)
Prijs vernieuwde Volkswagen T-Roc
Het duurt nog even voordat de vernieuwde T-Roc in Nederland verschijnt. De SUV staat in maart 2022 in de Nederlandse showrooms, de Cabrio een maand later. Prijzen volgen in een later stadium.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2Ft-roc-cabrio-3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland