Volkswagen Up GTI vanaf net geen twintig mille
![up gti](https://img.autovisie.nl/images/TYYMgTPN-Q5pOjyLWBy3Oi27fjA=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fup-gti.jpg)
De guitige nieuwe Volkswagen Up GTI heeft een vanafprijs van 19.840 euro. Daarmee zit het warme hatchbackje tussen de Renault Twingo GT en Smart Brabus Forfour in.
![up gti](https://img.autovisie.nl/images/P_o4hGtkxIdFeb5njm-d8cVvsaw=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fup-gti.jpg)
Die twee zitten in het compacte segment qua concept het dichtst tegen de Up GTI aan. De Volkswagen haalt 115 pk en 200 Nm uit een 1,0 liter driecilinder turbomotor en kan in 8,8 seconden van stilstand naar 100 km/h sprinten. Zijn top ligt op 196 km/h. De Renault en de Smart hebben beide een 0,9 liter driecilinder turbomotor met 110 pk en 170 Nm, maar zijn toch beduidend langzamer (9,6 seconden naar 100 km/h, top van 182 km/h).
Geruite stoelbekleding
Zoals gezegd begint de Up GTI bij 19.840 euro. Daarvoor levert Volkswagen de driedeursvariant van het kleinste GTI’tje. Wie twee deuren meer wenst, betaalt 20.215 euro. De Renault Twingo GT en Smart Brabus Forfour, allebei niet leverbaar als driedeurs, kosten respectievelijk minimaal 18.950 en 21.995 euro. De Up GTI is standaard uitgerust met een handgeschakelde zesbak en onder meer airconditioning, cruise control, verwarmbare voorstoelen, parkeersensoren achter en natuurlijk die kenmerkende geruite GTI-stoelbekleding.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Volkswagen Golf 8.5 is top! Maar verkoopt-ie daar beter van?
-
Volkswagen ID.Buzz LWB is 25 centimeter langere zevenzitter
-
Volkswagen ID.Buzz GTX voor supersnelle postbezorgers heeft één toevoeging
-
Volkswagen-managers willen geen Volkswagen rijden, starten rechtszaak
-
Volkswagen Golf GTI Clubsport: komt de verboden vrucht toch naar Nederland?
-
Dit is wanneer je de goedkoopste Volkswagen-EV kunt verwachten
-
Volkswagen maakt minder winst door EV’s, maar verdient geld aan dit Chinese merk
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Deze Golf was nieuw geen succes, maar als occasion een topkeuze
-
Waarom Volkswagen de ID. Buzz-camper in de ijskast zet
-
Deze Volkswagen-bus heeft meer pk’s dan een Golf R
-
Kom uit je SUV! Want de nieuwe Volkswagen Passat is heerlijk