Volkswagen Golf Alltrack is nu wel welkom
Volkswagen bouwt al dik twee jaar een Golf Alltrack, maar via de officiële weg is er nooit een exemplaar in Nederland geleverd. Daar gaat nu verandering in komen, nu de Volkswagen-importeur de opgeleukte stationwagon alsnog gaat aanbieden. De eerste exemplaren verschijnen in maart in de showroom.
Nu de Golf een facelift heeft ondergaan is ook de opgefriste Alltrack weer op de radar van de importeur verschenen. Het importbedrijf heeft ditmaal besloten de opgehoogde stationcar wel op de Nederlandse prijslijst op te nemen. Met het model reageert het merk op de toenemende vraag naar SUV’s en cross-overs, maar richt zich op een groep die wel gecharmeerd zijn van de hogere zitpositie en stoerdere uitstraling, maar een softroader niet bij hun levensstijl vinden passen.
Beperkt programma
Als donorauto voor de Alltrack dient de Variant-variant, waarbij kunststoffen delen, speciale bumpers, dakrails en een twee hele centimeters grotere bodemvrijheid voor het optische onderscheid zorgen. Het leveringsprogramma is echter beperkt. Volkswagen levert de Golf Alltrack in Nederland standaard met vierwielaandrijving. Voor de aandrijving zorgt een 180 pk sterke 1.8 TSI benzine- of een 2.0 TDI dieselmotor met 184 pk. Een automaat is standaard.
LEES OOK: VOLKSWAGEN GOLF ALLTRACK NIET VOOR NEDERLAND
Seat Leon X-Perience
Met de Golf Alltrack opent Volkswagen ook in Nederland de aanval op onder andere de Seat Leon X-Perience. Twee jaar terug was de stalgenoot voor de Volkswagen-importeur een van de redenen om de Alltrack niet te voeren. Het segment was toen klein en “om dan ook nog een Volkswagen aan te bieden in deze niche, is een beetje teveel”, liet het merk toen weten. De Volkswagen concurreert met de topversies van de Leon X-Perience.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard