Volkswagen buggy mogelijk in productie
Volkswagen heeft serieuze plannen om een elektrische buggy op de markt te brengen. Dat heeft Autovisie vernomen. Op welke termijn de open auto dan op de markt moet komen, is niet bekend.
De Duitse autobouwer toont begin maart op de Autosalon van Genève een studiemodel van een buggy met elektrische aandrijflijn. Hij staat op het modulaire MEB-platform (Modularer Elektrobaukasten), waarop ook de ID-modellen worden gebouwd. De buggy beschikt over vrijstaande wielen. Een dak en deuren ontbreken. Voor het productiemodel willen de Volkswagen-mensen zo dicht mogelijk bij de concept car blijven. Zelfs de straatversie zou volgens insiders mogelijk geen deuren of dak krijgen!
250.000 one-offs
Met de buggy geeft Volkswagen een vervolg aan de populaire buggy’s uit de jaren zeventig en tachtig, die op basis van een Kever werden gemaakt. De fabrikant zegt dat er wereldwijd ongeveer 250.000 one-offs en kleinseriemodellen op het Kever-chassis zijn gemaakt. In Nederland was Ruska de bekendste buggy-specialist. Het bedrijf bouwde verschillende types. De moderne interpretatie van de buggy is geheel in de geest van het oude model ontwikkeld.
Autosalon van Geneve
De Autosalon van Genève wordt van 7 tot en met 17 maart 2019 gehouden. Mogelijk kondigt Volkswagen daar de officiële komst van de buggy aan.
Lees ook:
Ook interessant
-
Importheffingen Chinese EV’s: ‘Als de dood voor vergelding’
-
Vlogger na McLaren-crash tegen gewonde vriend: ‘film mij’
-
Duurtest Mazda MX-30 R-EV: conclusie na ruim 10.000 kilometer
-
Verkoopcijfers BMW XM stellen wederom teleur
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow
-
Stellantis ontkent fusieplannen en samenwerking met Renault
-
Waarom er toch een BMW M5 E60 met handbak kwam | Sjoerds Weetjes 420