Bug:R is Mondeo-strandbuggy van Lee Noble
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0063-6000x4000.jpg)
Liefhebbers van Ruska’s moeten even opletten. Want op de een of andere manier doet deze Bug:R een beetje denken aan die oude Volkswagen-buggy’s. De machine is het geesteskind van Noble-oprichter Lee Noble.
De Bug:R is te bestellen als 10.000 pond kostende kit (11.850 euro en dan moet je hem dus zelf in elkaar zetten) of als volledige auto (18.000 pond, of 21.000 euro, exclusief belastingen). Hij is voor een groot deel opgetrokken uit onderdelen van de derde generatie Ford Mondeo (2000 – 2007) en is leverbaar met een viercilinder of zescilinder Ford-motor. Volgens Noble is het echter mogelijk om vrijwel iedere krachtbron in de Bug:R te monteren.
“De Bug:R is ontworpen om lol in te hebben, aldus Noble”
Hij verwacht per jaar niet meer dan twintig tot dertig exemplaren van de strandbuggy te verkopen. De machine is achterwielaangedreven en vierwielaandrijving is geen optie. De Bug:R is ontworpen om lol in te hebben, aldus Noble. Hij zegt het model voor zichzelf ontwerpen te hebben, als speelgoed.
LEES OOK: NOBLE – “OP DE KOFFIE BIJ KLANTEN IS HEEL NORMAAL”
Noble, die sinds 2009 niet meer bij Noble Automotive werkt, heeft ook nog iets anders op stapel staan: de Exile. Die moet aan het einde van dit jaar worden gelanceerd en wordt aangedreven door een 3,5 liter twinturbo V6 van Ford. Volgens Noble zou hij in minder dan 2,9 seconden van 0 naar 100 km/h en pas bij 306 km/h buiten adem zijn. De Exile moet een prijskaartje van zo’n 90.000 pond krijgen (107.000 euro, exclusief belastingen).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0074-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0067-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0074-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0067-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0064-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0075-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0064-6000x4000.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FDSC_0075-6000x4000.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Covermodel: Triumph Dolomite – Achterwaartse vooruitgang
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQE
-
Ruzie met de buren? Dan is deze Hummer de ideale auto voor jou
-
Verkoopcijfers 2023 – Dit merk verkocht in Nederland 13.000 procent meer auto’s
-
Met deze auto wordt Alpine weer belangrijk op het circuit
-
Waarom je toekomstige Hyundai’s niet naast Joel Beukers moet neerzetten
-
Deze Fiat Panda is voor als je geen Mercedes-AMG G 63 6×6 kan betalen
-
Reorganisatie bij Volkswagen! Omdat het dak nog steeds in brand staat
-
Batterijwissels de toekomst? Nio sluit deal met Volvo-fabrikant
-
Zonnestormen op komst: waarom je dan (g)een elektrische auto wil
-
Geen verrassing! Tesla Cybertruck is 21.000 dollar duurder dan beloofd
-
Ook tweedehands elektrische auto’s een stuk minder populair