Volgende Volkswagen Golf wordt elektrisch, ondanks bestaan ID.3
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2F308-vs-Golf-10-van-98.jpg)
Nu Volkswagen de ID.3 heeft, is er geen plek meer voor een elektrische Golf, toch? Dat zou je denken, maar in Wolfsburg denken ze daar anders over. Van de negende generatie Volkswagen Golf komt gewoon een variant met accu en stekker.
De Volkswagen Golf gaat niet verdwijnen, zei topman Thomas Schäfer tegen het Britse Autocar. Het model wordt gewoon onderdeel van de huidige ID-reeks. In 2019 introduceerde Volkswagen de achtste generatie van de Golf. Die moet het nog volhouden tot 2027 of 2028.
Volkswagen Golf is een iconische naam
“We hebben iconische namen, zoals Golf en GTI”, aldus Schäfer, “Het zou krankzinnig zijn om die te laten verstoffen. We houden vast aan het ID-label, maar bekende modellen zullen een naam blijven dragen.” Schäfer haalt de ID. Buzz aan als voorbeeld. Een elektrische Volkswagen hoeft niet altijd een nummer te dragen, zoals ID.3 of ID.5, maar kan ook ID. Golf heten.
Facelift Volkswagen ID.3 eerder, want klanten hekelen touchpads op het stuur
Golf wordt geen vervanger van de ID.3
“We zullen de naam nooit loslaten”, roept de Volkswagen-baas stellig, “Nooit.” Wel wil hij duidelijk zijn over de positionering van de volgende generatie. De Golf wordt geen vervanger van de ID.3, want Volkswagen ziet ze als verschillende modellen, met een andere positionering en andere afmetingen.
Waarschijnlijk tussen ID.2 en ID.3 in
Is er ruimte voor allebei? “Ja”, denkt Schäfer. “De ID.3 is geen opvolger van de Golf. Hij is meer een Golf Plus.” Waarschijnlijk krijgt de negende editie van de Golf een plaats tussen de aankomende ID.2 en de ID.3 in. Hij staat niet op het MEB-platform, maar op de nieuwe SSP-architectuur.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen verkoopt meer auto’s, maar winst keldert! Hoe kan dat?
-
Deze minuscule occasion is ook op de snelweg comfortabel
-
Rijtest Volkswagen ID.3 GTX Performance: sportief, op papier…
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ’t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs