Toyota Camry keert terug naar Europa
De Toyota Camry – die in januari van dit jaar zijn achtste generatie in ging – komt in het eerste kwartaal van 2019 terug naar Europa. Hij gaat hier de Avensis vervangen, die al sinds 2009 op de markt is.
We krijgen echter alleen de hybridevariant. De viercilinder- en V6-versies blijven in Noord-Amerika en Japan. De hybride heeft een 2,5 liter viercilinder benzinekrachtbron en een elektromotor die samen 210 pk leveren. Althans, in de Verenigde Staten.
Groter
De Camry zal hier een beetje een moeilijke positie krijgen. Hij is grotere dan de sedans uit het d-segment, maar niet zo premium als de sedans uit het e-segment. Zijn succes zal dus vooral afhangen van wat hij gaat kosten.
Grijs
Hij ziet er in ieder geval goed uit. De naam Toyota Camry was lang een synoniem voor saai, grijs en ongeïnspireerd, maar de nieuwste generatie is een stuk spannender geworden. We durven hem bijna sportief ogend te noemen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig