Na vier jaar vond Toyota het hoog tijd om de Toyota C-HR in een nieuw jasje te steken. Ook geeft het merk het model wat meer pit met een tweeliter High Power Hybrid vierpitter met 184 pk.

Toyota C-HR High Power Hybrid


De crossover blijft immens populair in Nederland. Dat merkt ook Toyota, want de hoekige C-HR gaat als zoete broodjes over de toonbank. Maar een echte opvolger blijft nog even uit, maar een update was wel nodig. De auto moet immers nog tot 2024 mee. Daarom is de C-HR op meerdere vlakken aangepakt. De tussentijdse update die er nu is gekomen biedt eigenlijk vooral onderhuids verbeteringen.

High Power Hybrid-motor

Bovenhuids is het, zoals wel vaker het geval is met tussentijdse updates, zoeken naar de veranderingen. Voor de Toyota C-HR komt deze in ietwat veranderde bumperpartijen en LED-verlichting rondom. De crossover uit Japan moet het meer hebben van een krachtige update in het vooronder. Daar vinden we nu namelijk de High Power Hybrid-motor van het merk.

Toyota C-HR High Power Hybrid


Klinkt natuurlijk duur, maar het komt neer op een tweeliter benzinemotor die samen met een elektromotor goed is voor 184 pk (0-100 km/h binnen 8,2 seconden). Kopers kunnen ook kiezen uit een 1.2T (116 pk) en een 1.8 Hybrid (122 pk). Diesel biedt Toyota niet aan, de zelfontbranders zijn volledig verbannen bij het merk.

Infotainmentsysteem

Binnenin is er eigenlijk maar een aanpassing te noemen: hier vinden we alleen een geüpdatet infotainmentsysteem dat nu ook Apple Carplay en Android Auto ondersteunt. Ook moet de muziek uit het systeem beter te horen zijn, want de auto is beter geïsoleerd en dus stiller van binnen.

Toyota C-HR High Power Hybrid