De Icona Vulcano Titanium bestaat voor het grootste gedeelte uit, jawel, titanium. Dat, gecombineerd met het feit dat dit het enige exemplaar van de auto ter wereld is, brengt een stevig prijskaartje met zich mee. 

Icona Vulcano Titanium - Autovisie.nlIcona Vulcano Titanium - Autovisie.nl


Tienduizend uur

De Icona Vulcano debuteerde in 2013 op de autoshow van Shanghai. Toen met een carrosserie van aluminium en composiet. Twee jaar later werd hij in zijn huidige vorm tentoongesteld op het Concours d'Elegance van Pebble Beach. De auto kreeg een carrosserie van titanium. Het materiaal is licht en extreem sterk, maar is niet bepaald gemakkelijk om mee te werken. Het bleef dan ook bij het prototype, waar meer dan tienduizend uur aan gewerkt is. Per uur moet je nog altijd 250 euro afrekenen, want Icona vraagt voor 2,5 miljoen euro voor de auto.

LEES OOK: ICONA VULCANO TITANIUM OP PEBBLE BEACH CONCOURS D’ELEGANCE

Corvette ZR1

Waar er in 2013 gesproken werd over een 1.000 pk sterke hybride aandrijflijn, met een krachtige 6,0 liter V12, moet het prototype het doen met de V8 uit een Corvette ZR1. Dat betekent overigens niet dat hij kracht tekort komt, want het blok levert 670 pk. Daarmee gaat de 1.590 kg wegende Icona Vulcano Titanium in 3,0 seconden naar de 100 km/u en door tot een topsnelheid van 354 km/u. Het prototype is voorzien van carbon stoelen van Sabelt die bekleed zijn met leder van Poltona Frau. Het interieur is verder vooral futuristisch, met een digitaal dashboard dat zo uit een straaljager lijkt te komen. In het dashboard zit daarnaast een tablet-achtig beeldscherm, zoals in de McLaren 650S.

Van 1 tot 3 september is de auto nog te zien op het Salon Privé Concours d’Elégance in het Verenigd Koninkrijk.