Tesla geeft remproblemen Model 3 toe
![tesla_model_3_9](https://img.autovisie.nl/images/UZ_1QSfM5u-YNJwfCHKXuzTUckM=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Ftesla_model_3_9.jpg)
Tesla-directeur Elon Musk heeft toegegeven dat er remproblemen zijn met de Tesla Model 3. De Amerikaanse consumentenbond Consumer Reports had twee exemplaren van de elektrische sedan getest en ontdekte dat de remweg van beide veel te lang was.
De Tesla Model 3 had bij een remactie van 60 mph (97 km/h) naar stilstand ruim 46 meter asfalt nodig. Dat is 2 meter meer dan een kolossale Ford F-150 pick-up truck en slechter dan alle andere auto’s die Consumer Reports ooit heeft getest. Bij de allereerste proef was de remweg van de Model 3 net geen 40 meter, maar dat resultaat kon daarna (ook met afgekoelde remmen) niet meer worden herhaald.
Firmwareupdate
Musk geeft het probleem nu toe. Volgens hem komt er deze week nog een firmwareupdate. Het probleem schijnt hem in de afstelling van het ABS te zitten. “Door de Model 3 te verfijnen, kunnen we de remafstand verbeteren ten opzichte van de originele specificaties. Tesla zal niet rusten totdat de Model 3 beter remt dan welke vergelijkbare auto dan ook.”
Geen uitontwikkelde auto
De Tesla-baas kon het dus niet laten om er weer een hyperbool tegenaan te gooien. En hij had ook een verklaring voor de slechte remmen van de Model 3. Consumer Reports had een vroeg productie-exemplaar, zei hij, en zou eens een latere moeten testen. Musk twitterde: “De Model 3 heeft nu een beter rijcomfort, minder windgeruis en veel andere verbeteringen.” Waarmee hij eigenlijk toegeeft dat Tesla zijn klanten als veredelde bètatesters gebruikt en ze geen optimaal uitontwikkelde auto’s levert.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?