Porsche laat ook zien dat minder slagvolume niet per direct betekent dat het vermogen afneemt. De Nieuwe Porsche Macan Turbo krijgt een kleinere zescilinder met meer vermogen.

Porsche Macan Turbo


De Porsche Macan is de best verkopende auto van het merk uit Stuttgart. Om die verkoop nog een zetje in de rug te geven besloten de Duitsers het topmodel uit de lijn te herintroduceren. De Porsche Macan Turbo haalt 10% meer vermogen uit een 20% kleinere motorinhoud. Of eigenlijk heeft de krachtigste Macan nu extact hetzelfde motorblok die ook gebruikt worden in de Panamera- en de Cayenne-modellen.

Sport Chrono

Dat houdt in dat de kleine SUV nu niet meer een 3,6 liter V6, maar een 2,9 liter V6 met twee turbo's in het vooronder heeft liggen. Deze is goed voor 440 pk en 550 Nm en stuurt het vermogen via een zeventraps PDK-automaat naar alle vier de wielen. Met dit geheel trekt de Macan binnen 4,3 seconden op naar de 100 kilometer per uur. De topsnelheid ligt op een zeer schappelijke 270 km/h, maar daarvoor moet wel het optionele Sport Chrono-pakket op de optielijst aangevinkt zijn.

Porsche Macan Turbo


Porsche is niet heel erg terughoudend met de standaard uitrusting. Deze omvat bijvoorbeeld 20 inch lichtmetaal en het Porsche Surface Coated Brake-systeem. Dat houdt in dat de remschijven zijn gecoat met Wolfraamcarbide. Gevolg hiervan is betere grip, minder slijtage en minder fijnstof productie dan normale remschijven. Als dat nog niet genoeg is, dan kan de Macan Turbo ook met Ceramic Composite remschijven en luchtvering geleverd worden.

911

Het interieur wordt standaard uitgevoerd in fijn leer en 18-voudig elektrisch verstelbare sportstoelen. Het dak heeft een alcantara-bekleding en de accentent zijn uitgevoerd in geborsteld aluminium. Een hint naar de 911 kan ook geplaatst worden. Tegen een meerprijs schroeft Porsche een GT-sportstuur uit een 911 in de Macan. Het nieuwe topmodel kan nu besteld worden. Prijzen beginnen bij € 136.300,-. Leveringen starten eind oktober.

Porsche Macan Turbo