Eerste Polestar-dealer opent deze maand zijn deuren
Nu de eerste boot met de kakelverse Polestar 2 is gearriveerd, maakt het nieuwe Zweedse elektromerk zich op voor de opening van de eerste showrooms. De eerste Polestar-dealer opent op 25 juli de deuren.
Polestar gaat in totaal vier showrooms openen. De verkooppunten, door Polestar ‘Spaces’ genoemd komen in Amsterdam, Leidschendam, Eindhoven en Rotterdam te staan. Met uitzondering van de Amsterdamse vestiging zijn de showrooms vanaf 25 juli operationeel. In de hoofdstad gaat de vestiging pas eind dit jaar open.
Polestar Specialisten
Hoewel Polestar net als Tesla zijn auto’s via internet aanbiedt en de klant zijn auto digitaal laat configureren en bestellen, heeft een koper van de Polestar feitelijk geen showroom nodig. De fabrikant levert de elektrische auto af waar de klant dat wenst. Echter, niet iedereen wil een afstandelijk aankoopproces van een minimaal 40.000 euro kostende auto. Vandaar dat de autobouwer de Polestar Spaces in het leven roept. In de showroom geven zogeheten Polestar Specialisten informatie over de nu nog twee modellen. Polestar benadrukt dat de adviseurs geen verkopers zijn en niet op commissie werken.
Klantervaring
“Het is onze ambitie om de relatie tussen consument en automerk te herdefiniëren en automotive retail te veranderen. Met de Polestar Spaces maken we het kopen van een auto weer eenvoudig, zonder gedoe. De Spaces zijn een belangrijk onderdeel van onze klantervaring en de plek waar we onze klanten daadwerkelijk ontmoeten”, aldus Thomas Ingenlath, CEO van Polestar, over de Polestar-dealer. “De Spaces bieden daarom een klantervaring die zich écht alleen op de consument richt, zonder focus op harde verkoop. De consument heeft daarbij zelf de controle over hoeveel interactie zij of hij wil. En als ze eenmaal de perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kan de auto online worden besteld, waar en wanneer het de klant uitkomt.”
Polestar 1 en 2
De Polestar-dealer komt er nu de fabrikant zijn tweede model introduceert. Met de 2 introduceert Polestar een volumemodel. Waar de 609 pk sterke hybride-auto 1 een gelimiteerde uitgave is (1500 stuks), daar is de volledig elektrische 2 (408 pk, range 470 km) een model waarvan er jaarlijks 60.000 de fabriek moeten verlaten. Wat prijs bedraagt kost de 2 een kwart van wat Polestar voor de 1 vraagt. De fabrikant brengt komend jaar een derde model uit, de crossover 3.
Lees ook:
Ook interessant
-
Weet jij waar BST voor staat in de naam Polestar Concept BST?
-
Dit studiemodel van BMW gaat in productie en kost ruim 750.000 euro
-
Korreltje-zoutnieuws: zelfrijdende Tesla Cybercab komt al in 2026
-
Noemt Alpine zijn nieuwste model nou echt een teer zieltje?
-
Elektrisch rijden zonder accu’s! Toyota bezig met waterstofpatronen
-
Live: Tesla laat Robotaxi zien
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Tesla Model 3 krijgt nieuwe versie en is goedkoper
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Deze nieuwe Mini Cooper Cabrio is al acht jaar oud