Peugeot heeft de verkoop van zijn modellen afgelopen jaar wederom buiten Europa zien groeien. Dat is voor het merk een positieve ontwikkeling, want het concern streeft naar een wereldwijde afzet van zijn modellen, terwijl het minder afhankelijk wil zijn van schommelingen op één continent.

Peugeot 5008Peugeot 5008


Van alle geproduceerde Peugeot-modellen werd afgelopen jaar 46% buiten Europa afgezet. Twee jaar daarvoor lag het percentage nog op 38%. Door de sterkere groei buiten Europa is de autobouwer minder afhankelijk van de economische ontwikkelingen op één continent, in dit geval Europa. Tegenover het Britse automagazine AutoCar verklaart de topman van Peugeot, Jean-Philippe Imparato, dat het percentage in 2020 boven de 50% moet liggen.

Nieuwe markten

Peugeot verkoopt momenteel het gros van zijn modellen in Europa, maar de Franse autobouwer is ook in Zuid-Amerika, Azië, Afrika en Australië actief. In al die continenten is het merk zijn aanwezigheid verder aan het vergroten door nieuwe markten te betreden.