Peugeot minder afhankelijk van Europese markt geworden
Peugeot heeft de verkoop van zijn modellen afgelopen jaar wederom buiten Europa zien groeien. Dat is voor het merk een positieve ontwikkeling, want het concern streeft naar een wereldwijde afzet van zijn modellen, terwijl het minder afhankelijk wil zijn van schommelingen op één continent.
Van alle geproduceerde Peugeot-modellen werd afgelopen jaar 46% buiten Europa afgezet. Twee jaar daarvoor lag het percentage nog op 38%. Door de sterkere groei buiten Europa is de autobouwer minder afhankelijk van de economische ontwikkelingen op één continent, in dit geval Europa. Tegenover het Britse automagazine AutoCar verklaart de topman van Peugeot, Jean-Philippe Imparato, dat het percentage in 2020 boven de 50% moet liggen.
Nieuwe markten
Peugeot verkoopt momenteel het gros van zijn modellen in Europa, maar de Franse autobouwer is ook in Zuid-Amerika, Azië, Afrika en Australië actief. In al die continenten is het merk zijn aanwezigheid verder aan het vergroten door nieuwe markten te betreden.
Lees ook:
Ook interessant
-
3 heerlijke oer-Hollandse cabrio’s voor Koningsdag
-
Nieuwe Lamborghini Urus SE is even vergeten dat Porsche bestaat
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland