Opel Rocks-e is binnenkort online te bestellen, maar niet als brommobiel
De wereld van mobiliteit is aan het veranderen, naast dat auto’s elektrisch worden zal er ook iets aan de Co2-uitstoot bij de productie van auto’s moeten verbeteren. Geen dikke SUV op de oprit van ieder huishouden, maar deelauto’s en kleine stadwagentjes lijken de toekomst te worden. Opel springt hier op in met de nieuwe Opel Rocks-e.
De kleine vierwieler wordt aangedreven door een elektromotor van slechts 8 pk. Dit motortje zit gekoppeld aan een 5,5 kWh accupakket waarmee hij zo’n 75 kilometer ver komt na 3,5 uur opladen (0 naar 100 %). De topsnelheid bedraagt 45 kilometer per uur.
In Nederland geen brommobiel
De Opel Rocks-e is slechts 2,41 meter lang en 1,39 meter breed. Het totale gewicht komt uit op 471 kilogram, hierdoor mag hij in Nederland niet de weg op als brommobiel. Opel laat aan Autovisie weten op dit moment onderzoek te doen naar een introductie op andere markten. Ze kunnen op dit moment geen uitspraken doen over of en hoe de Rocks-e in Nederland op de weg komt.
Het design van het wagentje is erg simpel en kent onderdelen die zowel aan de voor als achterkant identiek zijn. Ook de deuren, die in tegengestelde richting openen, zijn aan beide kanten exact hetzelfde. Hiermee zijn dus productiekosten bespaard.
Opel Rocks-e bijna identiek aan Citroën Ami
In de basis is de Opel Rocks-e identiek aan de Citroën Ami waarin Autovisie-hoofdredacteur Jaco Bijlsma een paar maanden geleden reed. Zowel aan de buitenkant als de binnenkant zijn de autootjes bijna niet van elkaar te onderscheiden.
De 14 inch velgen en een andere kleurstelling geven het exterieur een iets andere look, maar in het interieur lijkt alleen de accentkleur te zijn aangepast. Het digitale instrumentenpaneel, een stuur met vlakke onderkant, klimaatregeling, enkele opbergvakken en twee eenvoudige stoelen. In de Opel Rocks-e is met name rekening gehouden met zo goedkoop en functioneel mogelijk produceren. Zo zijn alle onderdelen uitwisselbaar met de Ami.
De Opel Rocks-e is vanaf de herfst in Duitsland online of bij de dealer te bestellen. In 2022 zal de auto op meer markten verschijnen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze nieuwe Opel Frontera is allang op de markt
-
Dit wist Autovisie drie jaar geleden al: de Opel Frontera komt terug
-
Waarom de Opel Astra Sports Tourer Electric best oké geprijsd is
-
3 heerlijke oer-Hollandse cabrio’s voor Koningsdag
-
Nieuwe Lamborghini Urus SE is even vergeten dat Porsche bestaat
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien