Op de achterbank van de Lucid Air kun je je billen branden
Het zit Lucid Motors niet mee. De Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s verloor in 2022 1,3 miljard dollar (!) en moet zijn Lucid Air voor de zoveelste keer terugroepen.
Waarom? Omdat de achterbank min of meer in de fik kan vliegen. Door een probleem met de software kan de stoelverwarming op hol slaan. Dat is in Amerika al een paar keer gebeurd.
Verbrande bankbekleding
Meerdere Lucid Air-rijders meldden verkleurde of zelfs verkoolde bankbekleding door de hitte. Een heeft zelfs zijn vingers gebrand aan het bloedhete leer van de achterbank.
Terugroepactie Lucid Air
Er moeten daarom 1267 exemplaren van de Lucid Air terug voor een software-update en / of het vervangen van de achterbank. Dit is al de achtste terugroepactie voor het 2022-model. De vijfde voor het 2023-model.
Ook in Nederland te koop
De Air is inmiddels ook bij ons te koop. Er zijn vier versies, beginnend bij de 115.000 euro kostende Pure, met 487 pk en een bereik van 725 kilometer.
Waarom deze 1.000 pk Ferrari SF90 Spider alle Tesla’s en Lucids overtreft!
Allemaal zijn ze beresterk, met 629 pk voor de Touring (134.000 euro), 830 pk voor de Grand Touring (165.000 euro) en zelfs 1126 pk voor de Dream Edition.
Lees ook:
Ook interessant
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Eerste Lucid-occasion schreef veel meer dan 50.000 euro af in één jaar
-
Autovisie Supertest: Lucid Air Dream Edition Performance
-
De Lucid Gravity wordt een wegenbelasting-kanon
-
Rijtest Mini Cooper SE: meer vermogen en moderner dan ooit
-
Waarom we de Rolls-Royce Cullinan niet ‘gefacelift’ mogen noemen
-
Wat de W12 van deze Bentley Batur gemeen heeft met Phil Collins
-
Pas op: deze populaire benzine uit Frankrijk beschadigt jouw auto
-
De productiepartner van Fisker gelooft er niet meer in
-
Na ontslagen op ontslagen volgen bij Tesla… nóg meer ontslagen
-
Slachtofferhulp boos op vaste klanten CJIB: ‘Gek dat we dit toelaten’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto