Ook Mercedes zelf vindt het design van de EQE en EQS niks
Welke Mercedes heeft meer uitstraling, de EQS of de S-Klasse? Zonder twijfel die laatste, vinden de klanten van Mercedes, want het merk zegt redelijk wat commentaar te hebben gehad op het design.
Het Engelse Top Gear sprak met de technologiebaas van Mercedes, Christoph Starzynski, en ze vroegen hem of het waar is dat de EQE en EQS niet geheel positief zijn ontvangen door klanten.
Klachten over design
“We hebben inderdaad klachten gehad”, antwoordde hij, “en we nemen die opmerkingen serieus. Kijk naar de Concept CLA, dan zie je dat er aanpassingen aan zitten te komen [aan het druppeldesign – red.].”
Mercedes Concept CLA
De Concept CLA heeft niet zo’n typische, door de windtunnel gedicteerde vorm als de EQE en EQS. Mercedes heeft hem meer een ‘motorkap’ en een kontje gegeven.
Volgens Starzynski geeft de CLA duidelijk de richting aan voor de toekomst. Dat klinkt erg positief, wat ons betreft, want het aerodynamische design op vooral de EQE en EQS is wel érg nietszeggend.
Range van 750 kilometer
De nieuwe CLA komt naar verluidt dit jaar al op de markt en zou een 800 Volt-boordnet hebben en een range van 750 kilometer maximaal kunnen halen. In het studiemodel ligt een elektromotor met 328 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
Stijlvolle hatchback van Mercedes-Benz is nu betaalbare occasion
-
Luxe Duitse occasion is nu verrassend betaalbaar
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mercedes EQB
-
‘We worden toch maar geen volledig elektrisch merk’, zegt Mercedes nu
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Mercedes: ‘Europa moet het Chinese merken juist makkelijker maken’
-
Waarom je liever een gebruikte Mercedes-AMG koopt dan deze nieuwe E53
-
Dit is waarom iedere Mercedes een schietstoel-functie heeft
-
Mercedes-AMG SL 43 vs. Lexus LC 500 Convertible: leukste cabrio
-
Deze Mercedes SL is onderhuids een Pagani Zonda
-
Deze Mercedes CLE bewijst: de cadeauklasse bestaat nog