Volkswagen ID.7 Tourer lijkt 10 mille duurder dan Passat, maar…
![Volkswagen ID.7 Tourer](https://img.autovisie.nl/images/l5O3Y4lQ-39ZjF0SEHo09uQpqf8=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F03%2Fvolkswagen_id.7_tourer_9_0376037c0cd609c3-e1709979080789.jpg)
De prijs van de Volkswagen ID.7 Tourer is bekend en die is fors: 58.990 euro. Al gaat de vergelijking met de Passat in de kop niet helemaal op, moeten we toegeven.
“Volkswagen zet de nieuwe ID.7 Tourer […] scherp in de markt”, schrijft de importeur. Tja, dat is een lastige uitspraak om te beoordelen. We zouden de 52.000 euro kostende Nio ET5 Touring erbij kunnen halen, maar die is kleiner.
Volkswagen ID.7 Tourer 5 meter
De Volkswagen ID.7 Tourer is een flinke jongen, met een lengte van op een haar na 5 meter. De Nio komt tot 4,8 meter. Dus wat dat betreft zit de ID.7 meer in de richting van de BMW i5 Touring.
![Volkswagen ID.7 Tourer](https://img.autovisie.nl/images/Y8GSZPKDLFSSUum0BnjcepntHyI=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F03%2Fvolkswagen_id.7_tourer_15_03e1027b0d890a19.jpg)
Want zoveel elektrische stationwagons zijn er nog niet. In het compactere segment heb je nu de MG5 Electric, Opel Astra Electric en Peugeot e-308. En hoger natuurlijk de Porsche Taycan Sport Turismo.
Waarom je de nieuwe Volkswagen Tiguan op iedere straathoek gaat zien
Slechts 1000 euro duurder
Hoe dan ook, de ID.7 Tourer is er vanaf 58.990 euro en daarmee is-ie slechts 1000 euro duurder dan de reguliere ID.7. De Tourer heeft altijd een batterij van 77 kWh en een range van maximaal 607 kilometer.
![Volkswagen ID.7 Tourer](https://img.autovisie.nl/images/0XP2Vb7bI5qzWXaLeBLcp3gdW70=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F03%2Fvolkswagen_id.7_tourer_68_060e044c0c1d0910.jpg)
Volkswagen rust de ID.7 Tourer uit met één 286 pk leverende elektromotor op de achteras. Achterin is plek voor tussen de 605 en 1714 liter aan bagage. Snelladen gaat met maximaal 175 kW.
Volkswagen Passat Variant
De Volkswagen Passat, die alleen nog leverbaar is als Variant, kost ‘slechts’ 48.990 euro, maar dat is dan een 1.5 eTSI-versie met mild hybride-techniek, die maar 150 pk levert.
Om qua vermogen een beetje in de buurt te komen van de ID.7 Tourer moet je de 1.5 eHybrid met 272 pk bestellen, die voor 54.990 euro in de prijslijst te vinden is.
Daarmee is-ie weliswaar 4000 euro minder duur dan de ID.7 Tourer, maar die laatste heeft (in ieder geval tot 2026) het voordeel van een MRB-vrijstelling, een lagere bijtelling en het feit dat-ie geen dure benzine hoeft te tanken.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Volkswagen Golf 8.5 is top! Maar verkoopt-ie daar beter van?
-
Volkswagen ID.Buzz LWB is 25 centimeter langere zevenzitter
-
Volkswagen ID.Buzz GTX voor supersnelle postbezorgers heeft één toevoeging
-
Volkswagen-managers willen geen Volkswagen rijden, starten rechtszaak
-
Volkswagen Golf GTI Clubsport: komt de verboden vrucht toch naar Nederland?
-
Dit is wanneer je de goedkoopste Volkswagen-EV kunt verwachten
-
Volkswagen maakt minder winst door EV’s, maar verdient geld aan dit Chinese merk
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Deze Golf was nieuw geen succes, maar als occasion een topkeuze
-
Waarom het onterecht is dat de Volkswagen Passat slecht verkoopt
-
Waarom Volkswagen de ID. Buzz-camper in de ijskast zet
-
Deze Volkswagen-bus heeft meer pk’s dan een Golf R