Novitec haalt nóg meer vermogen uit Ferrari SF90 Stradale
![Novitec Ferrari SF90 Stradale](https://img.autovisie.nl/images/kaKgkOJ-q_3_HB730dAq1Z7T8WI=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2F2__FitMaxWzEyODAsMTAyNF0.jpg)
De Ferrari SF90 Stradale is met een vermogen van 1000 pk alles behalve een trage sportwagen. Toch weet Novitech nu nog meer vermogen uit de Italiaan te halen.
Novitec heeft al flink wat ervaring met Ferrari’s en weet de originele aandrijflijn met een paar upgrades net iets meer vermogen te laten leveren. De Stradale krijgt 109 pk meer aan boord. Het totaalvermogen komt uit op 1109 pk. De trekkracht stijgt van 889 naar 918 Nm.
SF90 Stradale met 1109 pk
In de basis is de Novitec Ferrari SF90 Stradale identiek aan het origineel. Dit betekent drie elektromotoren die samenwerken met een 4,0-liter V8. Deze V8 heeft, door plaatsing van twee Novitec-modules, een ander managementsysteem waarmee zaken als turbodruk en ontsteking worden afgesteld. Daarbij krijgt de achtcilinder een nieuw uitlaatsysteem. Deze is uitgevoerd met een laag bladgoud, zoals je wellicht kent van de Novitec Ferrari Monza SP1.
![Novitec Ferrari SF90 Stradale](https://img.autovisie.nl/images/1a44yXtO5uJg2qCPCJeueo3Dg6Q=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2F11__FitMaxWzEyODAsMTAyNF0.jpg)
De ‘normale’ Ferrari SF90 Stradale sprint van 0 naar 100 kilometer per uur in 2,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 340 kilometer per uur. De SF90, aangepakt door Novitec, sprint 0,1 seconden sneller van 0 naar 100 kilometer per uur. De topsnelheid moet op meer dan 340 kilometer per uur liggen. Hoeveel exact, is onduidelijk.
![Novitec Ferrari SF90 Stradale](https://img.autovisie.nl/images/V6JTT9Y05jnTtqkYNIsPeGtXmDs=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2F1__FitMaxWzEyODAsMTAyNF0.jpg)
Naast technische upgrades, krijgt het model ook wat koolstofvezel opsmuk om het voorkomen van de Italiaanse supercar iets agressief te maken. Naast spoilers, sideskirts en andere accenten, kan je ook kiezen voor 21-inch Vossen-wielen (met spacers) en aangepasten veren. Zo staat je Ferrari SF90 Stradale nog iets dichter bij de grond (30 millimeter voor en 35 millimeter achter). De ruimte tussen de wielen en de wielkast is zo klein mogelijk.
Prijskaartje Novitec Ferrari SF90 Stradale
Wat de Novitec Ferrari SF90 Stradale kost, is vooralsnog onduidelijk. Het ‘standaardmodel’ heeft een vanafprijs van zo’n 450 duizend euro. De Duitse tuner zet hier ongetwijfeld een smak geld bovenop.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?