Bugatti-baas gaat zich ook ontfermen over Lamborghini
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FA160887_large-e1504182973493.jpg)
Eind september werd duidelijk dat Lamborghini op zoek moest naar een nieuwe topman. Die is nu gevonden.
De huidige Bugatti-baas Stephan Winkelmann neemt namelijk het stokje van Stefano Domenicali over. Zijn taak als CEO van Bugatti legt hij niet naast zich neer. In plaats daarvan vervult hij binnenkort een dubbelrol. De twee luxemerken van de Volkswagen Groep komen samen in zijn portefeuille. Althans, dat schrijft het doorgaans welingelichte Autonews Europe.
Audi Sport
Winkelmann en Lamborghini zijn elkaar niet vreemd. Natuurlijk, de twee vallen allebei onder de enorme Volkswagen Group, maar zagen elkaar al eerder. Van 2005 tot en met 2016 stond de Duitser al aan het roer bij de Italiaanse sportwagenfabrikant. Daarna vertrok hij voor een korte periode naar Audi Sport. Sinds januari 2018 mag Winkelmann zich CEO van Bugatti noemen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fdsc01078b-e1535633239901.jpg)
Volgens Autonews Europe begint hij op 1 december al voor de tweede keer bij Lamborghini. Toch is nog niet alles in kannen en kruiken, zo meldt het medium. De directie van Audi moet immers nog toestemming geven. Naar verwachting komt er aan het einde van deze week een officieel bericht naar buiten.
Overigens is het onzeker wat de Volkswagen Groep precies van plan is met beide legendarische merken. Er gaan geruchten dat het Bugatti wil verkopen. Gisteren liet Herbert Diess, grote baas van het concern, weten dat het de Italiaanse merken (Lamborghini, Ducati en de designstudio Italdesign) wil gaan herstructureren.
Huidige baas Lamborghini
Domenicali, de huidige baas bij Lamborghini, legt zijn taken vanaf 1 januari 2021 neer. Hij wordt de baas van de Formule 1. De Formule 1 is geen onbekend terrein voor de in Imola geboren Domenicali. Hij stond van 2008 tot en met 2014 aan het hoofd van de renstal van Lamborghini-concurrent Ferrari. Met het team won hij een wereldtitel.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F09%2F569479.jpg)
UPDATE
Lees ook:
Ook interessant
-
Hier zit de ‘geheime’ kluis in de Ford Explorer
-
Autovisie Kennisquiz: opmerkelijke politieauto’s
-
Je raadt nooit hoe extreem veel duurder occasions van Audi zijn geworden
-
Waarom deze klassieke lelijkerd bijna 350.000 euro kost
-
De Ford Capri komt terug! Maar niet zoals jij zou willen…
-
Volkswagen-diesel gehad? Dit is hoeveel compensatie je moet krijgen
-
Hoe Ford 3 miljard dollar verliest op de populairste auto van Amerika
-
Je elektrische auto draadloos opladen kan sneller dan je denkt
-
Gaat Genesis Tesla in Europa verslaan met een nieuwe elektrische auto?
-
Eigenaren elektrische auto niet meer bang voor lege accu
-
Volkswagen neemt afscheid van legendarisch model
-
Dit is hoe sommige flitspalen kunnen zien of je gedronken hebt