Nieuwe neus voor Citroën C4 Picasso
Ouderwets is het design van de Citroën C4 Picasso geenszins, maar toch krijgt de auto nu na drie jaar een facelift. Een andere neus, meer assistentiesystemen en een vernieuwd infotainmentsysteem zijn de grootste wijzigingen.
Ook Grand
Citroën vernieuwt niet alleen de C4 Picasso, ook de Grand C4 Picasso krijgt de nieuwe neus. De herkenbare chromen lijst met de dubbele chevron en de LED dagrijverlichting blijft in stand, maar eronder oogt de auto net iets strakker. Waar de auto’s eerst een verschillende neus hadden, wordt die nu gelijkgetrokken. De Grand C4 Picasso krijgt daarnaast zilveren dakbogen, terwijl de C4 Picasso nu ook leverbaar is met een zwart dak. Beide auto’s krijgen verder gewijzigde achterlichten en zijn leverbaar in drie nieuwe kleuren.
Hulpsystemen
De grootste verschillen zitten in het interieur, waar Citroën een gemoderniseerde versie van het infotainmentsysteem heeft gemonteerd. De auto had altijd al een 12 inch groot centraal display, dat nu beter benut wordt. De C4 Picasso krijgt een 7 inch display eronder, dat onder meer Apple Carplay ondersteunt. De auto wordt daarnaast leverbaar met een reeks aan hulpsystemen als dodehoekdetectie, een rijbaanassistent en een remassistent.
Zomer
De vernieuwde C4 Picasso en Grand C4 Picasso staan deze zomer bij de Citroëndealer. Prijzen worden later bekendgemaakt.
Ook interessant
-
Prijs tweedehands elektrische auto’s verder gedaald, bijna 6.000 euro goedkoper
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Deze nieuwe Mini Cooper Cabrio is al acht jaar oud
-
De nieuwe Dacia Bigster is een betaalbaar ruimtewonder
-
Als je snel bent, kun je nog subsidie krijgen op de Fiat Grande Panda
-
Nieuwe versie bevestigt: Tesla Model 3 blijft een topaanbieding
-
‘Bizar dat mensen met elektrische auto’s nu extra worden gestraft’
-
Importheffingen Chinese EV’s: ‘Als de dood voor vergelding’
-
Vlogger na McLaren-crash tegen gewonde vriend: ‘film mij’
-
Duurtest Mazda MX-30 R-EV: conclusie na ruim 10.000 kilometer
-
Verkoopcijfers BMW XM stellen wederom teleur