Deze nieuwe laktechniek van McLaren gaan verzekeraars niet leuk vinden
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F08%2FSmall-15250-ThenewMcLaren750SSpectrumThemebyMSO-SpectrumBlue.jpg)
Heb je geld? Dan is bij een aantal autofabrikanten niets te gek. Sterker nog, ze laten maar wat graag al jouw wensen in vervulling gaan, want de marges op dat soort personalisatie-opties zijn hoog. Neem deze bijzondere laktechniek van McLaren bijvoorbeeld…
McLaren kan wel wat extra inkomen gebruiken, want de Britse sportwagenfabrikant is al een tijdje aan de kwakkelende hand, onder meer omdat de nieuwe Artura al keer op keer is uitgesteld vanwege technische problemen.
Spectrum-thema van Mclaren
Daarom introduceert McLaren op de eveneens nieuwe 750S (Sjoerd van Bilsen maakte er recent een video over) het zogeheten Spectrum-thema. Dat is een lakkleur, die van voren naar achteren in stapjes overgaat van licht op donker. Lekker duur om te repareren als iemand er een deur tegenaan gooit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F08%2FSmall-15255-ThenewMcLaren750SSpectrumThemebyMSO-SpectrumBlue.jpg)
Voorheen vloeiende overgang
Helemaal nieuw is het concept niet. Eerder al bood McLaren klanten de mogelijkheid om hun auto te bestellen in bijvoorbeeld , met een vloeiende overgang van de ene kleur in de ander.
Rechte lijnen, gebogen plaatwerk
Volgens McLaren Special Operations, de personalisatietak van het merk, moet het Spectrum-thema met een ongelofelijke precisie worden aangebracht op de koets van de 750S en dat geloven we graag. Delen van de lijnen ogen recht, maar zijn aangebracht op gebogen plaatwerk. Dat is knap.
Drie kleuren: blauw, grijs en oranje
Overigens kun je het Spectrum-thema niet in iedere kleur bestellen. Voorlopig zijn alleen blauw, grijs en oranje beschikbaar, maar er komen er meer. Optioneel kan de onderkant van de actieve achtervleugel van de McLaren 750S worden afgewerkt in een contrasterende kleur.
Laatste McLaren zonder hybridetechniek
Denk trouwens niet dat die typeaanduiding een tikfoutje is. De nieuwe 750S lijkt inderdaad als twee druppels water op een 720S. Hij is het laatste model van McLaren zonder hybride-aandrijving en pompt 750 pk uit de bekende 4,0-liter twinturbo V8 van het merk.
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe McLaren 750S is ouderwets op de beste manier
-
De meest extreme McLaren ooit, Solus GT | Sjoerds Weetjes 374
-
Dit vinden McLaren klanten absoluut onmisbaar voor de 750S
-
Hállo, daar is-ie weer! Deze onverkoopbare McLaren wil niemand
-
Over deze Senna LM doet McLaren heel geheimzinnig | Sjoerds Weetjes 363
-
Waarom de McLaren 750S op de 720S lijkt | Sjoerds Weetjes 358
-
Voor ruim 3 miljoen euro kun ook jij de snelste op Goodwood zijn
-
McLaren kampt met kwaliteitsproblemen en stelt Artura wéér uit
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!