Nederlandse overheid biedt Porsche 911 (964) Carrera 2 Targa aan
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fporsche_911_carrera_2_targa_1.jpg)
Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.
Ditmaal staat er een Porsche 911 (964) Carrera 2 Targa te koop. Via de site van de overheid kan je bieden op de auto’s. Bied je het hoogste bedrag dan kan je de auto ophalen. Dit bedrag is niet wat je uiteindelijk neer moet leggen voor jouw bolide. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.
Porsche 911 (964) Carrera 2 Targa
Rechtopstaande ronde koplampen, een luchtgekoelde boxermotor en een schroefgeveerd onderstel. De Porsche 911 Carrera 2 van de 964-generatie is nog een echte pure Porsche. Toch beschikt hij al wel over fijne features als een ABS en stuurbekrachtiging. Deze modelgeneratie was bovendien de eerste 911 met vierwielaandrijving. Veel zijn er overigens niet van gemaakt. De productiecyclus was ook heel kort.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-12-1.jpg)
De Porsche 911 Carrera 2 Targa was erg populair in Europa. In totaal zijn er 3.534 stuks van verkocht. Een van de overgebleven exemplaren staat nu bij de overheid te koop.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-14-1.jpg)
De Porsche 911 heeft een 3,6-liter zescilinder aan boord die goed is voor 250 pk en 310 Nm koppel. Hiermee sprint de bolide van 0 naar 100 kilometer per uur in slechts 5,7 seconden en behaalt hij een topsnelheid van 260 kilometer per uur.
Zeker geen koopje
Het exemplaar bij de overheid komt uit 1990 en heeft slechts 120.844 kilometer op de teller staan. Deze kilometers zijn niet in Nederland gereden. De auto is pas in 2017 ingevoerd en op Nederlands kenteken gezet. Hoewel je op de auto kunt bieden, is hij ook direct mee te nemen voor 56.888 euro exclusief bijkomende kosten en belasting. Een koopje is het dus niet, al ziet het model er wel strak uit. Desondanks moet je altijd voorzichtig zijn bij de aankoop van een (oudere) auto. Deze Porsche 911 in het bijzonder omdat-ie niet over onderhoudshistorie of andere documenten beschikt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-15-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de originele Porsche 911 Sport Classic | Sjoerds Weetjes 306
-
Porsche 911 als gelimiteerd verzamelaarsobject in USA-jasje
-
Ken Block gaat racen met 1.400 pk-sterke Porsche 911
-
Porsche 911 GT3 RS ontwikkeld als racewagen met kenteken
-
Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid niet zonder reden op geboortegrond
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Honda Civic
-
Lamborghini deponeert naam Revuelto
-
Elektrische Tesla Roadster krijgt concurrentie van Polestar 06
-
Komt de BMW M1 terug als elektrische supercar?
-
Na bijna 60 jaar is de bijzondere Volkswagen Kever-buggy terug
-
Het verkeer is verantwoordelijk voor de meeste ‘hufterboetes’
-
Aston Martin DBR22 is eerste van twee V12-roadsters voor Pebble Beach