Morgan Midsummer – Wie mooi wil zijn, wordt zeiknat
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_5_01b704b008df06a7.jpg)
Kijk aan! Ook Morgan heeft ontdekt dat steenrijke liefhebbers graag de portemonnee trekken voor gelimiteerde verzamelaarsobjecten. Want laten we eerlijk zijn, niemand gaat met deze Morgan Midsummer straks de openbare weg op, ook omdat je dan zeiknat kunt worden.
Smaken verschillen, maar wat ons betreft is de Morgan Midsummer een designhoogstandje. Hij komt dan ook uit de pennenkoker van Pininfarina, dat zich naar eigen zeggen heeft laten inspireren door roadsters uit de jaren dertig en veertig.
Morgan Midsummer met 340 pk
De 1000 kilo wegende Midsummer is gebaseerd op het aluminium platform van de Plus Six en deelt diens 3,0-liter zes-in-lijn met turbo van BMW. De Plus Six is 340 pk sterk en heeft een achttraps automaat van ZF, dus we gaan ervan uit dat dat in de Morgan Midsummer niet anders is.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_54_00ae001315950ebe.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_9_075804150c7f0973.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_19_010e000014cd0fa0.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_54_00ae001315950ebe.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_9_075804150c7f0973.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_19_010e000014cd0fa0.jpg)
Het model is meteen herkenbaar als Morgan, aan zijn ronde koplampen, aan de vorm van zijn grille en aan zijn geprononceerde wielkasten. Onder die laatste schuilen prachtige, retromoderne 19-inch wielen. Op het plaatwerk achter de voorwielen staat de handtekening van de meester, een Pininfarina-badge.
Geen voorruit, geen dak
Opvallend is natuurlijk het feit dat de Morgan Midsummer geen voorruit en geen dak heeft, maar wel een buitengewoon fraaie cockpitomranding van teakhout. Het aluminium plaatwerk van de roadster is met de hand geklopt, wat de specialisten van Morgan meer dan 250 manuren heeft gekost.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_105.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_3_045103060f390b57.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_84_03070122134f0e71.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_105.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_3_045103060f390b57.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fmorgan_midsummer_84_03070122134f0e71.jpg)
Er worden slechts vijftig exemplaren van de Morgan Midsummer gemaakt. Een vanafprijs geeft Morgan niet, want dat heeft toch geen zin. De Midsummer is al lang en breed uitverkocht. Voor een ‘gewone’ Plus Six betaal je in Nederland zo’n 150.000 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze sportwagenfabrikant heeft nog alles op een rijtje
-
Lynk & Co 02: goedkoper, zuiniger en ruimer dan Volvo EX30
-
Deze parkeerplaats in P.C. Hooftstraat kost meer dan nieuwe Ferrari
-
Voorkom een boete! Met deze banden mag je Italië niet in
-
Zelf racen in sportwagencup kan! Dit kost het
-
Tanken na de ‘klik’ van het vulpistool: de gevolgen voor jouw auto
-
Land Cruiser te duur? Spotgoedkope Suzuki is ook serieuze 4×4
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?
-
Nieuwe Subaru-airbag kan veel Nederlandse levens redden
-
Het indrukwekkende wagenpark van F1-coureur Lando Norris
-
Ford Puma Gen-E is een redelijke EV met één groot pluspunt
-
Volvo S90 is vernieuwd en blijft dus toch nog wat langer bestaan