Dit kost een van de mooiste BMW’s tot nu toe: de M3 Touring
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FP90468223_highRes_the-first-ever-bmw-m.jpg)
Liefhebbers waren twee jaar geleden lyrisch toen BMW de M3 Touring bevestigde. Nu maakt de fabrikant uit Beieren bekend wat misschien wel een van de mooiste BMW’s ooit kost in Nederland.
De M3 werd in vroegere generatie geleverd als sedan, coupé en cabriolet. Hoewel de 3-Serie er altijd als Touring kwam, bouwde BMW nog nooit een M3 Touring. Tot de fabrikant eindelijk de stap zet bij de zesde generatie.
Dit kost de BMW M3 Touring
BMW bouwt de M3 Touring in München. De productie van het model start november 2022. De Nederlandse vanafprijs is 138.967 euro. Voor dit geld krijg je de meest praktische M3 ooit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FP90468207_highRes_the-first-ever-bmw-m.jpg)
Naast praktisch is de Touring ook ontzettend krachtig. Waar de gewone M3 er als 480 pk- en 510 pk-versie komt, is de station enkel met 510 pk te bestellen. De krachtcentrale, bestaande uit een 3,0-liter zes-in-lijn met twee turbo’s, zorgt voor 650 Nm aan trekkracht tussen 2750 en 5500 toeren per minuut.
Deze occasion wil je: Alpine A310, een van de mooiste Franse auto’s ooit
Vanuit stilstand sprint je in 3,6 tellen naar 100 kilometer per uur. Na 12,9 seconden staat er ‘200’ op de teller. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 kilometer per uur. Bestel je het optionele BMW Drivers Package, dan mag je 30 kilometer per uur harder.
Iéts trager dan sedan
Ten opzichte van de sedan is de BMW M3 Touring iéts trager. Voor de nul-naar-honderd-tijd neemt de station 0,1 seconde extra de tijd. Tenminste, als je ‘m vergelijkt met de vierwielaangedreven versie. De M3 sedan is er namelijk ook als achterwielaandrijver. In deze uitvoering sprint de auto van 0 naar 100 kilometer per uur in 4,2 seconden, maar dan heb je wel een zescilinder en achterwielaandrijving – zo hoort een BMW eigenlijk te zijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FP90468214_highRes_the-first-ever-bmw-m.jpg)
Echter, ook de BMW M3 Touring kan je rijden als achterwielaandrijver. Door het DSC uit te schakelen stuurt de achttrapsautomaat het vermogen enkel naar de achterwielen. Hoe het vermogen normaal gesproken verdeeld wordt, geeft BMW niet op. De gewichtsbalans in 50:50.
BMW M3 Touring biedt 500 liter aan bagageruimte
De M3 Touring biedt naast veel rijplezier een grote laadbak. Met een neerklapbare achterbank, in de verhouding 40:20:40, kan je 1510 liter aan spullen meenemen. Ga je op pad met de tweede zitrij omhoog, dan is er een laadvolume van 500 liter beschikbaar. Wil je meer weten over de BMW M3 Touring, klik dan hier om alle details te lezen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FP90468260_highRes_the-first-ever-bmw-m.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2FP90468263_highRes_the-first-ever-bmw-m.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Gaat de BMW Z4 Coupé toch wel in productie?
-
BMW toont gloednieuwe Z4 Coupé, maar er zit een addertje onder het gras
-
Waarom Europese klassiekers uit de VS van die lelijke, zwarte bumpers hebben
-
Gelekt! De elektrische BMW i5 ziet er… euhm… heel normaal uit
-
BMW ziet absurde toename in winst en jij kunt mee profiteren
-
Onderzoek: ‘BMW-rijders zijn psychopaten’
-
Waarom de duurst mogelijke BMW enkel voor mensen met wansmaak is
-
BMW XM: de overtreffende trap van de zwaarste en krachtigste BMW
-
Waarom BMW twee verschillende logo’s op zijn auto’s voert | Sjoerds Weetjes 342
-
Waarom deze klassieke lelijkerd bijna 350.000 euro kost
-
Je raadt nooit waarom Bob Marley in een BMW reed
-
Waarom de monsterlijke BMW XM in Nederland een succes wordt