Mitsubishi Nederland bedankt voor Eclipse Cross
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F02%2FMitsubishi-Eclipse-Cross-2017-02.jpg)
De CO2-uitstoot van 183 g/km zorgt ervoor dat de Mitsubishi Eclipse Cross met 2.2-dieselmotor niet op de Nederlandse prijslijsten komt te staan. Door de genoemde emissiewaarde krijgt de oliegestookte SUV een flinke BPM-straf, waardoor de importeur naar eigen zeggen de motorisering niet competitief in de markt kan zetten.
Elders in Europa gaat Mitsubishi de Eclipse Cross wel aanbieden, zoals in Duitsland en België. In dergelijke landen zijn dieselmodellen nog steeds populair, al neemt het marktaandeel van de motorisering af.
De krachtbron in de Eclipse Cross is een viercilinder met een slagvolume van 2,2 liter. Het blok telt vier cilinders en beschikt over een turbo en directe inspuiting. Het opgegeven vermogen bedraagt 148 pk en het koppel van 388 Nm wordt bij 2.000 tpm bereikt. De DI-D genaamde motor heeft een SCR-uitstootreinigingssysteem aan boord, waarmee de krachtbron aan de laatste emissie-eisen voldoet, te weten Euro 6d-Temp. Het opgegeven gemiddeld verbruik ligt op 6,9 liter aan dieselolie per 100 kilometer.
Aan het blok koppelt Mitsubishi een transmissie met acht verzetten. De trekkracht wordt naar alle vier de wielen gedirigeerd. In Nederland bestaat het leveringsprogramma van de Eclipse Cross uit een 1.5-benzinemotor met turbo en 163 pk, met keuze uit twee- en vierwielaandrijving en een handbak en automaat.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom de Ferrari SF90 met minder pk toch sterker is dan de Lamborghini Revuelto
-
Legendarische Subaru Impreza rally-auto kan van jou zijn
-
Autovisie Kennisquiz: het dak eraf!
-
Zo kijk je de Formule 1 in Australië op tijd en gratis in Nederland
-
Stel nu je eigen Lamborghini Revuelto samen in de configurator
-
Waarom Tesla ineens ‘stuurloos’ is
-
Wordt deze Hyundai Ioniq 5 N een van de leukste elektrische auto’s?
-
Wordt dit de elektrische auto van het volk?
-
Woningtekort? Deze Skoda Enyaq iV camper is de oplossing!
-
Hoe sommige Nederlanders hun elektrische auto spotgoedkoop opladen
-
Nieuwe EU-regels maken het leven bezitters van elektrische auto’s makkelijker
-
Dit is Lamborghini’s eerste plug-in hybride V12: de Revuelto!