Mercedes-Benz GLC F-Cell komt volgend jaar
Het moet de eerste plug-in hybride met een brandstofcel worden, de Mercedes-Benz GLC F-Cell. Volgend jaar komt de SUV op waterstof al op de markt, met een range van maximaal 500 kilometer.
Mercedes-Benz GLC F-Cell
Het uiterlijk zal nauwelijks verschillen van dat van de GLC 350 e, de plug-in hybride van de GLC. Toch verschillen de auto’s onderhuids enorm. Onder de motorkap van de GLC F-Cell zit namelijk geen verbrandingsmotor, maar een brandstofcel. Die brandstofcel kan waterstof omzetten in elektriciteit en zo de elektromotoren aansturen.
Plug-in hybride
De GLC F-Cell krijgt daarnaast een lithium-ion accu van 9 kWh, die door de motor, maar ook aan de stekker kan worden opgeladen. In totaal moet de auto een range van maximaal vijfhonderd kilometer krijgen op een tank waterstof en een volle accu. In de praktijk zal het rond de vierhonderd kilometer liggen.
BEKIJK OOK: VIDEO: MERCEDES-BENZ GLC GETEST
Techniek
Mercedes-Benz heeft nauw samengewerkt met een groot aantal partners voor de nieuwe techniek. Hij debuteert weliswaar in de GLC, maar zal daarna ook leverbaar worden in andere personenwagens van het merk.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8