Mercedes-AMG GT R is nieuwe safety car Formule 1
Over enkele dagen gaat het Formule 1-seizoen 2018 van start. Op de grid zien we geen lieftallige dames meer, maar wel nog steeds een Mercedes-AMG als ‘safety car’. Een Mercedes-AMG GT R dit keer.
En dat betekent dat Bernd Mayländer – die al sinds 2000 de Formule 1-safety car bestuurt – in het komende seizoen 585 pk onder zijn rechtervoet heeft. Precies 75 pk meer dus dan vorig jaar, toen hij genoegen moest nemen met een Mercedes-AMG GT S.
Sinds 1996
Mercedes-Benz levert al sinds 1996 de safety cars voor de Formule 1. Door de jaren heen hebben onder meer de CL 55 AMG, CLK 55 AMG, SLK 55 AMG, CLK 63 AMG en SLS AMG dienst gedaan.
Lamborghini Countach
De allereerste safety car in de Formule 1 was de Porsche 914 in 1973. In de decennia daarna zijn een aantal opmerkelijke modellen voor het startveld uitgereden, zoals de Lamborghini Countach, Porsche 911 GT2 (993), Renault Clio Williams en de Fiat Tempra.
Lees ook:
Ook interessant
-
Doei Tesla Model Y! Dit is nu de populairste EV van Nederland
-
Prijs van de Mercedes-AMG E 53 bekend en die is… merkwaardig
-
Deze elektrische auto’s kun je nog in 2024 verwachten
-
Let op: nieuw soort flitsers geplaatst en de boetes zijn niet mals
-
Duik in de prijslijst: Ford Bronco eindelijk in Nederland
-
Met Abarth 500e naar Frankrijk: ideale EV-trip met weinig range
-
Voor het bpm-bedrag van de nieuwe Volkswagen Golf, kocht je ooit bijna een nieuwe
-
Deze elektrische Polestar kan sneller laden dan jij kan tanken
-
Volkswagen maakt minder winst door EV’s, maar verdient geld aan dit Chinese merk
-
Dit kost de goedkoopste Alfa Romeo, de Junior, in Nederland
-
Cupra Leon en Formentor: nieuw design en meer elektrische range
-
Elektrische cabrio: dit kost de MG Cyberster (in Nederland)