Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé vanaf ruim twee ton
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FMercedes-AMG-GT-4-Door-Coupe-9-Autovisie.nl_.jpg)
Niet relevant voor de meeste van jullie, maar voor die paar miljonairs die Autovisie lezen, hierbij de prijzen van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé. Voor de AMG GT 63-variant wil de importeur minimaal 226.301 euro hebben.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2FMercedes-AMG-GT-4-Door-Coupe-2-Autovisie.nl_.jpg)
Mercedes-Benz heeft af en toe een wonderlijke modellenstrategie. De GT 4-Door Coupé moet het gaan opnemen tegen de Porsche Panamera. Maar daar was de Mercedes-Benz CLS toch al voor? Hoe dan ook, qua concept, qua uiterlijk en zelfs qua techniek mogen ze dan redelijk vergelijkbaar zijn, Mercedes-Benz brengt wel een duidelijke waterscheiding aan. Het topmodel van de CLS blijft de 53 S. Er komen geen AMG 63-versies. Die blijven voorbehouden aan de GT 4-Door Coupé.
Boven de 300 km/h
In Nederland gaan de AMG GT 63-variant (met 585 pk en 800 Nm) precies 212.533 euro kosten. Daarboven staat natuurlijk de 640 pk en 900 Nm sterke AMG GT 63 S, die voor 226.301 euro in de prijslijst staat. Beide hebben de bekende 4,0 liter twinturbo voorin en zijn uitgerust met vierwielaandrijving. De AMG GT 63 doet 0 naar 100 km/h in 3,4 seconden en haalt een top van 310 km/h. De S-versie zit in 3,2 seconden op 100 km/h en verliest het gevecht met de luchtweerstand bij 315 km/h.
Hybride-aandrijflijn
Er komt overigens ook nog een AMG GT 53. Die wordt aangedreven door een 3,0 liter twinturbo zes-in-lijn en een elektromotor. Het gecombineerde vermogen en koppel van de aandrijflijn ligt op 435 pk en 520 Nm. De AMG GT 53 bereikt een topsnelheid van 280 km/h en heeft 4,4 seconden nodig voor de standaardsprint. Wat de ‘instapversie’ van de GT 4-Door Coupé gaat kosten, maakt Mercedes-Benz later pas bekend. De AMG GT 63 en 63 S staan vanaf de herfst bij de dealers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente
-
Dit kost de nieuwe Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Goedkoop rijden met camper voorzien van Japanse techniek
-
Fiat komt ineens met ouderwetse feature voor 500
-
Review Suzuki eVitara: Lest, niet best
-
Dit trucje voorkomt gepruts aan de laadpaal met je EV