Oude wijn, nieuwe naam: Mercedes-AMG C 43 4Matic
Mercedes-Benz goochelt weer eens met namen. Want wat nu de C 450 AMG 4Matic is, wordt straks de Mercedes-AMG C 43 4Matic. Een C 63 light, zo u wil.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_10-e1456311004256.jpg)
De specificaties van de C 450 en C 43 zijn precies hetzelfde. Voorin ligt een 3,0 liter V6 met twee turbo’s, die een vermogen levert van 367 pk en een koppel van 520 Nm. De motor levert zijn aandrijfkrachten via een negentraps automaat af aan alle vier wielen. Van stilstand naar 100 km/h moet in 4,7 seconden te doen zijn, maar bij een afgeregelde topsnelheid van 250 km/h is het gedaan met de pret.
Mercedes-AMG rust de C 43 standaard uit met een sportonderstel met adaptieve dempers, dat via een knop op de middenconsole is in te stellen op Comfort, Sport en Sport Plus. De AMG Dynamic Select-toets heeft invloed op onder meer de motorrespons, snelheid van de transmissie, directheid van de stuurinrichting en stijfheid van het onderstel. Er zijn vijf keuzes: Eco, Comfort, Sport, Sport Plus en Individual.
De C 43 is subtieler gestileerd dan de krachtigere C 63, maar is toch duidelijk te herkennen als Mercedes-AMG. Aan de achterkant zien we vier uitlaatmonden, een nepdiffuser en een spoilerlipje. De neus van de auto is aangekleed met een grille in ‘diamond’-ontwerp, grotere luchtinlaten en een frontsplitter. De C 43 staat op lichtmetalen wielen in de maat 18 inch. Optioneel zijn er diverse 19 inch wielen leverbaar.
LEES OOK: SPORTSCHOOLTYPES – ALLE MERCEDES C-KLASSE AMG’S BIJ ELKAAR
Binnenin de Mercedes-AMG zien we sportstoelen, een afgeplat multifunctioneel stuurwiel, een dashboard dat is afgewerkt met aluminium en een racetimer in het instrumentarium. In eerste instantie komt de C 43 4Matic als Coupé op de markt. Later volgen ook de sedan en Estate. De levering van de C 43 4Matic Coupé start over enkele maanden. Wat het model gaat kosten is nog niet bekend.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_63_4matic_coupe-e1456311013918.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_2-e1456310962204.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_6-e1456310987340.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_5-e1456310978505.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_9-e1456310995787.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_4-e1456310970281.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_63_4matic_coupe-e1456311013918.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_2-e1456310962204.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_6-e1456310987340.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_5-e1456310978505.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_9-e1456310995787.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fmercedes-amg_c_43_4matic_coupe_4-e1456310970281.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
F1-auto’s klinken volgens Max Verstappen als ‘stofzuigers’, maar er is hoop
-
Deze goedkope aanstaande klassiekers zijn een goede investering
-
Ruim 100.000 Nederlandse BMW-rijders mogelijk recht op schadevergoeding
-
Robot van Xpeng lijkt zoveel op een vrouw dat ingenieurs been moeten openknippen op podium
-
V12-supercar is lichter dan Mazda MX-5 en kan nu van jou zijn
-
Heeft de Renault Twingo echt stootrubbers?
-
Waarom bij deze Land Rover Defender een heel stuk mist
-
Druk op Tesla nóg verder opgevoerd na meer klachten over gevaarlijke deurhendels
-
Ferrari wordt piswoest als het deze ‘offroader’ ziet
-
Max Verstappen houdt niet van deze circuits: ‘Daar horen geen F1-auto’s’
-
Eerste elektrische auto van Bentley loopt voorop, zegt het merk. Nou, op dit punt niet…
-
Ford overweegt met deze elektrische auto te stoppen: ‘De vraag is er gewoon niet’