Bentley Mulsanne groeit: nu ook Extended Wheelbase
![](https://img.autovisie.nl/images/Q2yLtMGJJG5h-7HhALEkkZeF4YI=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FSpeed_6.jpg)
Bentley stelt in Genève een derde variant van de Mulsanne voor, de Extended Wheelbase. Voor als de Mulsanne met zijn 5,58 meter nog niet lang genoeg was.
![](https://img.autovisie.nl/images/E644GUD1ITzx77TE6TJRAqP2Ftk=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2FEWB-New-Rear-Interior-3qtr-Angle-Infight-ext-Seat_rgb.jpg)
Mulsanne Extended Wheelbase
De Mulsanne Extended Wheelbase krijgt namelijk 250 millimeter extra beenruimte ten opzichte van de standaard Mulsanne. Die ruimte zit hem volledig in de wielbasis, die nu 3,52 meter meet. De totale lengte van de Mulsanne Extended Wheelbase blijft met 5,83 meter nog altijd onder de 6,09 meter van de Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase.
Languit liggen
Om volop te profiteren van de extra centimeters plaatst Bentley nu ook stoelen die kunnen kantelen achterin. Ook is er een elektrisch verstelbare voetensteun, zoals in First Class in een vliegtuig. De achterpassagiers krijgen daarnaast in de Mulsanne Extended Wheelbase ook een eigen schuif-/kanteldak en elektrisch bedienbare gordijnen voor wat extra privacy.
Update
Naast de komst van de Extended Wheelbase heeft Bentley de Mulsanne een update gegeven. De grootste wijzigingen zitten hem in de neus, die een complete opfrisbeurt heeft gehad. Hij lijkt nu meer in lijn met de Bentayga. Hij verliest daarmee iets van zijn klassieke uitstraling, maar aan de andere kant ging de Mulsanne ook alweer zeven jaar mee. De auto krijgt meteen ook de laatste technieken op het gebied van infotainment en actieve veiligheid mee. Dan moet je denken aan een 2.200 watt sterke audio-installatie, dodehoekdetectie tot 250 km/h en zelf ontwikkelde Android tablets voor de achterpassagiers.
De onthulling vindt plaats op 1 maart op de Autosalon van Genève, maar hier is alvast een enorme galerij van de nieuwe Mulsanne.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?