Meer power voor Volkswagen Golf GTE
Niet aan te slepen was hij de afgelopen jaren, de Volkswagen Golf GTE met zijn plug-in hybride aandrijflijn. Volgend jaar verdwijnt het bijtellingsvoordeel, maar dat compenseert hij met extra vermogen.
Passat GTE
De plug-in hybride aandrijflijn van de Volkswagen Golf GTE levert momenteel maximaal 204 pk en 350 Nm. Bij de vernieuwde Golf moet het vermogen toenemen naar het niveau van dat van de Passat GTE: 218 pk en 400 Nm. In tegenstelling tot de range van de volledig elektrische e-Golf, wordt de elektrische range van de Golf GTE niet groter. Hij blijft gelijk met die van het huidige model en bedraagt maximaal 52 kilometer. In de praktijk betekent het dat je ongeveer 30 kilometer elektrisch kunt rijden.
Facelift
Volkswagen voorziet de Golf GTE van een iets andere voorbumper dan die van het standaard model. De herkenbare C-vormige dagrijverlichting blijft en wordt nog iets groter dan nu. Daarnaast krijgt de GTE alle updates die ook worden toegepast op de normale Golf. Je kunt hem krijgen met een groter scherm voor het infotainmentsysteem en ook met meer assistentiesystemen. Verder behoudt de auto zijn kenmerkende dubbele uitlaat aan de linkerkant.
Lees ook:
Ook interessant
-
Plotse koerswijziging Ford: na 2030 toch niet enkel EV’s
-
Bij laadpalen in deze gemeentes laadt jouw elektrische auto straks minder snel
-
Nio komt binnenkort met nieuwe EV voor minder dan 30.000 euro
-
Dit is waarom Audi ineens 74 procent (!) minder winst maakt
-
De #5 is de allergrootste Smart ooit
-
Duik in de prijslijst: Dacia Spring interessanter dan ooit?
-
Elon Musk: ‘Koop verborgen range Tesla Model Y voor 1.850 euro’
-
Rijtest Mini Cooper SE: meer vermogen en moderner dan ooit
-
Waarom we de Rolls-Royce Cullinan niet ‘gefacelift’ mogen noemen
-
Wat de W12 van deze Bentley Batur gemeen heeft met Phil Collins
-
Pas op: deze populaire benzine uit Frankrijk beschadigt jouw auto
-
De productiepartner van Fisker gelooft er niet meer in