McLaren plant Senna GTR
Met de ontwikkeling van de McLaren Senna werd begin 2016 begonnen. Amper twee jaar later staat er een sportcoupé, die bij zijn onthulling al geruime tijd was uitverkocht. De kopers hadden hem zelfs niet in levenden lijve mogen bekijken. “Geen enkele koper heeft zijn order geannuleerd”, beweert Mike Flewitt, ceo van McLaren.
1500 kopers voor 500 auto’s
Nogal wiedes, de Senna is een prima investering! De P1 is ook meer waard geworden. Flewitt zegt dat er 1.500 geopende chequeboekjes op tafel lagen. In juni krijgt de eerste koper de sleutels. In achttien maanden verlaten 500 exemplaren de fabriekspoort in Woking. Het kost 300 uur om een exemplaar te vervaardigen, wat korter is dan de P1 met zijn tijdrovende hybride-aandrijflijn.
LEES OOK: McLaren Senna: de cijfers zijn bekend!
MSO-bespoke
In tegenstelling tot de P1 kun je vanaf auto 1 al MSO-treatment krijgen voor de Senna. Het productieproces is zo ingericht dat Bespoke-aankleding kan worden toegepast. Bij de P1 kon de naakt-carbon fibre carrosserie pas aan het einde van de allerlaatste P1 worden vervaardigd. Van de P1 zijn er 22 met een naakt-carbon body vervaardigd.
50 stuks
Er komt nog een speciale editie, mogelijk GTR genaamd. McLaren rekent op een oplage van 50 stuks. Echt veel meer kan het er ook niet bouwen, want begin 2020 wordt de productielijn voor de tot 106 stuks gelimiteerde BP23 in gebruik genomen. Ondanks dat die 1,6 miljoen pond (exclusief belastingen) dure driezitter nog niet is gepresenteerd, is de oplage reeds vergeven. Alle kopers hebben ook een één miljoen euro kostende Senna in bestelling staan. Overigens wilde McLaren de BP23 pas binnenkort aankondigen, maar de kopers waren zo enthousiast dat ze de komst van de hypercar al gingen delen met vrienden via social media.
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow
-
Renault en Stellantis ontkennen fusieplannen en samenwerking met BMW
-
Waarom er toch een BMW M5 E60 met handbak kwam | Sjoerds Weetjes 420
-
Renault Emblème probeert iets dat heel saai is spannender te maken
-
Doel bereikt! Nu zijn alle Peugeot-modellen elektrisch, behalve één
-
Dit is waarom er 27.000 Tesla Cybertrucks worden teruggeroepen
-
Volgens CEO is V8 voor AMG-rijders niet belangrijk