Stijn Kuster
Stijn Kuster Nieuws 23 aug 2022

Mazda MX-5 Shooting Brake is mini Ferrari FF

Als autoliefhebber ken je de Mazda MX-5 waarschijnlijk wel. De kleine roadster is de meest verkochte van zijn soort, maar ook als Shooting Brake mag-ie er zijn!

Momenteel worden er twee carrosserievarianten van de vierde generatie (ND) Mazda MX-5 aangeboden. Er is een cabriolet met softtop en een RF met hardtop. Voor kunstenaar Sugar Chow was dit niet genoeg, hij maakt er een bijzonder fraaie shooting brake van.

Mazda MX-5 Shooting Brake

De MX-5 Shooting Brake heeft dus niets met de Japanners te maken. Onwerkelijk lijkt dan ook dat dergelijk model ooit op de markt zal verschijnen. Desondanks weet de kunstenaar een erg realistische weergave te maken.

De neus is identiek aan de roadster en het lijnenspel is voor een groot deel behouden. Het bovenste deel van de auto en de achterkant zijn volledig nieuw ontworpen. Althans, het lijkt of de kunstenaar heeft afgekeken bij Pininfarina. Zij hebben de Ferrari FF getekend. De Mazda MX-5 Shooting Brake lijkt wel de verkleinde versie van de Italiaanse GT.

Wat koop je voor het geld van een nieuwe Mazda MX-5?

Zelf gemaakt of zelf gestolen, fraai is het wel. Daarbij wordt de Mazda MX-5 in Shooting Brake-vorm ineens een stuk praktischer. De roadster heeft immers maar een laadcapaciteit van 120 liter. Door de extra hoogte van deze carrosserievariant, kan je net iets meer meenemen.

Net als een Ferrari FF

Om het stoere design af te maken draagt de mini Ferrari FF een dakspoiler en – net als de Italiaan – blaast hij zijn uitlaatgassen uit richting vier eindstukken die geïntrigeerd zijn in de standaard diffusor.

Geen Mazda MX-5 Shooting Brake, maar wel een Z3 Coupé

Hoewel we de Mazda MX-5 in deze carrosserievorm niet op de markt hoeven te verwachten, is er wel een dergelijk model van de BMW Z3 geleverd. Peter Hilhorst neemt je in onderstaande video mee in de BMW Z3 M Coupé, een van de bruutste modellen die de M-divisie ooit heeft gemaakt.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.