Maserati Levante krijgt kleur dankzij wereldberoemde topchef
Voor de hand liggend klinkt het misschien niet, maar toch is het zo: Maserati heeft in samenwerking met topchef Massimo Bottura de Levante van wat kleur voorzien.
Vaak zien we dat autofabrikanten voor een dergelijk speciaal project een kunstenaar inschakelen, zoals Alpine dat deed met Felipe Pantone. Die Argentijns-Spaanse kunstenaar mocht zijn creativiteit de vrije loop laten gaan op de Alpine A110 en ook een schaalmodel van een Formule 1-auto, met een duizelingwekkend resultaat. Bij Maserati zochten ze de kleur echter vanuit een andere hoek.
Topchef
Zij hebben de wereldberoemde topchef Massimo Bottura, tevens ambassadeur van het merk met de drietand, gevraagd om zijn culinaire kunstwerken naar schilderwerk te vertalen. De driesterrenchef ging aan de slag met wat verf op de eerste SUV – die we inmiddels alweer een tijdje kennen – van het Italiaanse merk ooit.
Verfexplosie
Voor dit project is een Fuoriserie Edition’s Blu Stradale gepakt en zijn daar aan de voorkant en weerszijden wat verfspatten toegevoegd. Een opvallende verschijning is deze Levante Trofeo Fuoriserie Edition for Massimo Bottura, zoals het project volledig heet, zeker. De topchef en Maserati hebben zich niet beperkt tot enkel het exterieur, want ook vanbinnen zijn de verfspatten terug te vinden. Onder andere op de middenconsole, in de deur en op het dashboard is deze artistieke stijl aangebracht. Zo kan je er als bestuurder ook nog van genieten tijdens het rijden.
Deze speciale editie van de Levante maakt onderdeel uit van de Maserati Fuoriserie-aanpassingsprogramma. Zo kunnen Maserati-klanten hun sportieve auto volledig naar hun eigen smaak laten aanpassen. Daarmee kunnen zij zich nog meer onderscheiden dan voorheen. Het zijn allemaal persoonlijke projecten, dus verwacht niet dat Maserati zo’n smaakgebonden model zomaar bij een dealer neerzet.
Maserati Levante
De SUV van Maserati is inmiddels alweer een tijdje te verkrijgen. De Levante heeft de motoren uit de Ghibli en de Quattroporte. De 3,0-liter V6 met twee turbo’s is er met een output van 350 of 430 pk. Goed voor een sprint naar 100 km/h in achtereenvolgens 6,0 en 5,2 seconden. De basisversie haalt maximaal 251 km/h, en 80 pk extra levert een top van 264 km/h op.
Bovendien heeft Maserati ook voldaan aan de wensen van haar klanten die iets meer pk’s wilden. De Trofeo-editie van de Levante is de overtreffende trap van de sportieve SUV. De machine heeft een 3,8=liter twinturbo V8 aan boord. Het blok komt uit de Quattroporte GTS, maar is met 590 pk en 730 Nm precies 60 pk en 20 Nm sterker. De Levante Trofeo is in staat om in 3,9 seconden van stilstand naar 100 km/h te accelereren en haalt een topsnelheid van 300 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
Onderpresterende Stellantis-merken tot 2026 veilig! Maar dan…
-
Waarom Maserati het zo slecht doet? CEO heeft simpele verklaring
-
Koopwijzer: Maserati Levante – prijzen, problemen en uitvoeringen
-
Maserati in de problemen! Stellantis zou van het merk af willen
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China