Maserati laat extreme circuitauto zien: Project24
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2F20022-MaseratiProject24.jpg)
Maserati kondigde eerder dit jaar een nieuwe extreme circuitauto aan, de Project24. Nu laten de Italianen meer beelden zien van deze auto.
In de basis is de Project24 een MC20 die is omgebouwd tot een auto waarmee je niet meer de openbare weg op mag. De naam verwijst naar de 24-uursrace van Le Mans, waaraan het merk meerdere keren succesvol deelnam.
Maserati Project 24 is een échte circuitauto
De circuitauto heeft als basis de MC20, toch is de Project24 een stukje krachtiger. De V6-motor met een slagvolume van 3,0 liter is in de straatlegale auto goed voor 630 pk. Door de turbo’s opnieuw af te stellen heeft de circuittijger een maximaal vermogen van 740 pk gekregen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2F20020-MaseratiProject24.jpg)
Daarbij voorziet Maserati de auto van een andere ophanging, koolstofkeramische schijven en racebanden. Ook is de volledige carrosserie vervaardigd van koolstofvezel en zijn er instelbare bumperlips en spoilers gemonteerd.
De achterwielaandrijver heeft een tank aan boord van 120 liter, een rolkooi en draagt een brandblusser mee. Met alle aanpassingen voldoet de auto aan de veiligheidseisen van de FIA. Maserati liet eerder weten dat het tracht het gewicht van de auto onder de 1250 kilogram te houden.
Beperkte oplage
Hoewel de definitieve specificaties nog niet bekend zijn, weten we wel wat over de levering van de auto’s. Er worden slechts 62 stuks gebouwd. Maserati doet dit om de circuitauto exclusief en uniek te houden.
Maserati bouwt de auto naar jouw circuit-wensen
Geen een Project24 die uit de fabriek rolt, is hetzelfde. Het is de auto van Maserati waaraan kopers het meest kunnen aanpassen. Het gaat dan niet enkel om andere exterieurkleurtjes en een ander interieur. Nee, met deze auto wil Maserati een circuitauto bouwen die exact rijdt hoe de klant het wil. Een beetje zoals de auto van Max Verstappen exact voor hem wordt aangepast. Het prijskaartje zal dus ook erg per auto verschillen. Wat de basisprijs is, laten de Italianen nog niet weten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2F20019-MaseratiProject24.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F09%2F20021-MaseratiProject24.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze occasion wil je: Maserati 430, ‘beschaafde krachtpatser’
-
Waarom de Maserati GranTurismo zo op z’n voorganger lijkt | Sjoerds Weetjes 336
-
Deze occasion wil je: Volvo 780 Turbo, een heerlijke youngtimer!
-
Dit weekend naar het strand? Deze auto’s zijn er perfect voor
-
Waarom jij mag bepalen hoe de nieuwste Alfa Romeo gaat heten
-
Gaat deze elektrische Porsche het Nürburgring-record verpulveren?
-
Deze Aston Martin ging van stilstand naar 330 km/h in vierenveertig jaar
-
Je raadt nooit welke auto dit is! Tip: Geen Renault Clio
-
Hier krijg je bijna 20.000 dollar korting op een nieuwe Tesla Model 3
-
Dit zijn de 10 duurste en goedkoopste gemeentes om jouw elektrische auto op te laden
-
Uit cijfers blijkt deze tweedehands auto de perfecte occasion te zijn
-
Benzine wordt in 2024 misschien niet nóg duurder