Lotus Exige Sport 410 is… euhm… weer een Lotus
![lotus_exige_sport_410_7_03d80252086b05b9](https://img.autovisie.nl/images/bVgsYEb3S-3CKufcyh-UThqQkyk=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Flotus_exige_sport_410_7_03d80252086b05b9.jpg)
We kunnen beter maandelijks standaard een berichtje inruimen voor Lotus, want de sportwagenbouwer uit Hethel heeft om de haverklap wat te melden. Dit keer krijgen we de Exige Sport 410 te zien.
Hij valt tussen de Exige Sport 350 en Exige Cup 430 in en heeft uiteraard de bekende 3,5 liter Toyota-V6 met compressor achterin. De krachtbron levert een vermogen van 416 pk en 420 Nm koppel en slingert de Lotus in 3,4 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid van de 1108 kilo zware sportwagen is 290 km/h. Schakelen gaat door middel van een handbak met zes verzetten.
Mocht je je nou afvragen waarom kopers voor deze Exige Sport 410 moeten kiezen, dan is dat een goede vraag. Het verschil tussen de diverse Exige-modellen is op papier niet bijster groot. De Exige Sport 350 is 1125 kilo zwaar, levert iets meer dan 350 pk en sprint in 3,9 seconden naar 100 km/h. De meer op circuitgebruik gerichte Exige Cup 430 legt 1093 kilo in de schaal, heeft 436 pk en doet de standaardsprint in 3,3 seconden.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?