Lotus Exige Cup 380 zit tussen de straat en het circuit in
![l4](https://img.autovisie.nl/images/6acne7P7uMHgGRgBtPJTtSX53r8=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl4-3.jpg)
We beschuldigen Audi, BMW en Mercedes-Benz er regelmatig van iedere mogelijke niche te willen vullen, maar Lotus kan er ook wat van. Want deze nieuwe Exige Cup 380 is geen volwaardige racewagen, maar ook geen echte straatauto. Hij zit er tussenin.
![l2](https://img.autovisie.nl/images/mOKx-eiPnsAeUmg35WN5i2X6Enw=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl2-3.jpg)
Lotus is ‘on a roll’ de laatste tijd. Het Britse merk introduceert de ene speciale editie na de andere en schuift nu de Exige Cup 380 naar voren. Geen Exige Sport 380 dus, maar ook geen Exige Race 380.
“Lotus bouwt niet meer dan zestig exemplaren van de Cup 380”
Het 1057 kilogram wegende apparaat wordt (uiteraard) aangedreven door een 380 pk en 410 Nm sterke 3,5 liter V6 van Toyota, haalt 97 km/h (60 mph) in 3,4 seconden en houdt het bij 282 km/h voor gezien.
LEES OOK: LOTUS SCHRIJFT EINDELIJK WEER ZWARTE CIJFERS
Wat er anders is ten opzichte van de Exige Sport 380? Volgens Lotus is het chassis verstevigd en zorgen aerodynamische aanpassingen voor 43 procent meer neerwaartse druk (maximaal zo’n 200 kilogram). De fabrikant bouwt niet meer dan zestig exemplaren van de Cup 380.
![l3](https://img.autovisie.nl/images/aiivrvxwp6KbOEopUzAgYH_1eBQ=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl3-3.jpg)
![l5](https://img.autovisie.nl/images/yhaCoPTZkstb3gqcjika3srwqFc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl5-3.jpg)
![l3](https://img.autovisie.nl/images/aiivrvxwp6KbOEopUzAgYH_1eBQ=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl3-3.jpg)
![l5](https://img.autovisie.nl/images/yhaCoPTZkstb3gqcjika3srwqFc=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl5-3.jpg)
![l1](https://img.autovisie.nl/images/NksP9WRPujZ4IJLlo6S0WXQVsB4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl1-3.jpg)
![l1](https://img.autovisie.nl/images/NksP9WRPujZ4IJLlo6S0WXQVsB4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F04%2Fl1-3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?