Lotus Exige Cup 380 zit tussen de straat en het circuit in
We beschuldigen Audi, BMW en Mercedes-Benz er regelmatig van iedere mogelijke niche te willen vullen, maar Lotus kan er ook wat van. Want deze nieuwe Exige Cup 380 is geen volwaardige racewagen, maar ook geen echte straatauto. Hij zit er tussenin.
Lotus is ‘on a roll’ de laatste tijd. Het Britse merk introduceert de ene speciale editie na de andere en schuift nu de Exige Cup 380 naar voren. Geen Exige Sport 380 dus, maar ook geen Exige Race 380.
“Lotus bouwt niet meer dan zestig exemplaren van de Cup 380”
Het 1057 kilogram wegende apparaat wordt (uiteraard) aangedreven door een 380 pk en 410 Nm sterke 3,5 liter V6 van Toyota, haalt 97 km/h (60 mph) in 3,4 seconden en houdt het bij 282 km/h voor gezien.
LEES OOK: LOTUS SCHRIJFT EINDELIJK WEER ZWARTE CIJFERS
Wat er anders is ten opzichte van de Exige Sport 380? Volgens Lotus is het chassis verstevigd en zorgen aerodynamische aanpassingen voor 43 procent meer neerwaartse druk (maximaal zo’n 200 kilogram). De fabrikant bouwt niet meer dan zestig exemplaren van de Cup 380.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste