Autovisie
Autovisie Nieuws 29 jan 2020

Evora GT410 is vergevingsgezinde broer GT410 Sport

Lotus voegt wéér een nieuwe versie aan het leveringsprogramma van de Evora toe. Dit maal luistert de uitvoering naar de aanduiding GT410, een naam die we niet eerder op het topmodel tegenkwamen. Hij komt naast de trackday-georiënteerde Evora GT410 Sport in het programma.

GT410 na GT430

Er was enkele jaren terug een Sport 410. Die werd vervangen door de Evora GT410 Sport, waarvoor de Engelse sportwagenbouwer enkele ontwikkelingen als de brede koets en carbon fibre-componenten van de GT430 overnam. Na het verdwijnen van die GT430 bestond het programma louter uit de GT410 Sport en dat stelde blijkbaar Lotus en enkele klanten teleur. Vandaar dat het merk nu de GT410 -zonder Sport-aanduiding aan het gamma toevoegt. Want niet iedereen zit te wachten op de rauwe performance van de Evora GT410 Sport.

Lotus Evora GT410

Prijsvoordeel

Met de nieuwe versie kiest Lotus voor een minder hardcore karakter. De fabrikant spreekt van een verbeterde gebruikskarakter en een nieuw niveau van rijcomfort. Daartoe zijn enkele zaken die op de prijslijst van de Evora stonden verdwenen. Het prijsverschil is echter minimaal. De Nederlandse tarieven van e nieuwe Evora-versie zijn er nog niet, maar in Groot-Brittannië bedraagt het verschil £3.000 in het voordeel van de GT410, in Duitsland zelfs 11.000 euro.

Standaard met achterruit

De Lotus Evora GT410 beschikt over sportstoelen van Sparco, airconditioning, achteruitrijcamera, navigatiesysteem, Apple Carplay, DAB-digitale radio, meer geluidsisolatie, geïntegreerde armleuningen, opbergvakken, een gewijzigde demperafstellingen en Michelin Pilot Sport 4S all-weather banden. Bovendien, hij heeft nu een achterruit! Lotus biedt de GT410 per direct aan. De levering start over enkele maanden.

Video Lotus Evora