Evora GT410 is vergevingsgezinde broer GT410 Sport
Lotus voegt wéér een nieuwe versie aan het leveringsprogramma van de Evora toe. Dit maal luistert de uitvoering naar de aanduiding GT410, een naam die we niet eerder op het topmodel tegenkwamen. Hij komt naast de trackday-georiënteerde Evora GT410 Sport in het programma.
GT410 na GT430
Er was enkele jaren terug een Sport 410. Die werd vervangen door de Evora GT410 Sport, waarvoor de Engelse sportwagenbouwer enkele ontwikkelingen als de brede koets en carbon fibre-componenten van de GT430 overnam. Na het verdwijnen van die GT430 bestond het programma louter uit de GT410 Sport en dat stelde blijkbaar Lotus en enkele klanten teleur. Vandaar dat het merk nu de GT410 -zonder Sport-aanduiding aan het gamma toevoegt. Want niet iedereen zit te wachten op de rauwe performance van de Evora GT410 Sport.
Prijsvoordeel
Met de nieuwe versie kiest Lotus voor een minder hardcore karakter. De fabrikant spreekt van een verbeterde gebruikskarakter en een nieuw niveau van rijcomfort. Daartoe zijn enkele zaken die op de prijslijst van de Evora stonden verdwenen. Het prijsverschil is echter minimaal. De Nederlandse tarieven van e nieuwe Evora-versie zijn er nog niet, maar in Groot-Brittannië bedraagt het verschil £3.000 in het voordeel van de GT410, in Duitsland zelfs 11.000 euro.
Standaard met achterruit
De Lotus Evora GT410 beschikt over sportstoelen van Sparco, airconditioning, achteruitrijcamera, navigatiesysteem, Apple Carplay, DAB-digitale radio, meer geluidsisolatie, geïntegreerde armleuningen, opbergvakken, een gewijzigde demperafstellingen en Michelin Pilot Sport 4S all-weather banden. Bovendien, hij heeft nu een achterruit! Lotus biedt de GT410 per direct aan. De levering start over enkele maanden.
Video Lotus Evora
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8