Duik in de prijslijst: opties op de BMW M2 CS
Toch best bijzonder, de BMW M2 CS is duurder dan de BMW M4 Coupé of BMW M4 Cabrio. Hoe groot zijn de verschillen? En welke opties zijn er mogelijk? Een duik in de prijslijst geeft inzicht.
Van 370 pk, naar 410 pk, naar 450 pk
De BMW M2 CS is de meest extreme M2-variant die BMW tot nu toe heeft gebouwd. De M2 Coupé kwam op de markt met 370 pk, maar dat model werd al snel opgevolgd door de 410 pk sterke M2 Competition. Die Competition-variant blijft met de komst van de CS gewoon leverbaar en kost 102.096 euro. Voor de M2 CS moet stevig worden bijbetaald, aangezien het model voor 138.217 euro in de Nederlandse prijslijst staat. Dat is een prijsverschil van ongeveer 36.000 euro! De M2 Competition sprint in 4,2 seconden naar 100 km/h versus 4,0 seconden voor de CS-uitmonstering.
Opties genoeg
Met 138 mille is de BMW M2 CS duurder dan de M4 Coupé en M4 Cabrio. De M4 Coupé begint bij 128.719 euro en de M4 Cabrio kost minimaal 137.954 euro. Uiteraard kunnen er op deze modellen nog diverse opties worden besteld waardoor de prijs boven die van de M2 CS uitstijgt. Maar vergis je niet, ook voor de M2 CS zijn er nog genoeg opties.
Kleur bekennen
Er is allereerst keuze uit vier verschillende kleuren waarvan Alpinweiss III standaard wordt geleverd. Optioneel zijn de metallickleuren Saphirschwarz metallic, Hockenheim Silver metallic óf Misano Blau metallic (exclusief voor M2 CS). Die metallictinten hebben allemaal een meerprijs van 1.050 euro.
Wielen
Er is verder nog keuze uit twee verschillende kleuren wielen, te weten Jet Black of Gold mat. Jet Black is standaard, de gouden finish kost je 534 euro extra.
Losse opties
Loste opties zijn er genoeg. Denk aan extra getint glas achter (374 euro), een achteruitrijcamera (427 euro), Speed Limit info (374 euro), Real Time Traffic Information (162 euro) en online entertainment (235 euro). Vergeet ook zeker niet de optie ‘voorbereiding voor Apple CarPlay’. Dat kost je 321 euro. Ook fijn: elektrisch verstelbare voorstoelen (1.014 euro).
Wel of geen handbak?
Standaard is de BMW M2 CS uitgerust met een 7-traps M DTC transmissie met dubbele koppeling. Deze variant in 4,0 seconden naar 100 km/h. Zonder meerprijs kun je ook kiezen voor een handgeschakelde zesbak. Die sprint in 4,2 seconden naar 100 km/h.
M Carbon-keramisch remmen
De duurste optie op de BMW M2 CS? Dat is de lichtgewicht M carbon-keramische remmerij. Die passen volgens BMW de remkracht nog directer toe, zijn corrosievrij, nog hittebestendiger en minder slijtagegevoelig en dragen bij aan de gewichtsreductie. Ze kosten wel 8.435 euro, slik. Deze technische uitrusting is aan de buitenzijde te herkennen aan de remklauwen in de kleur Gold matt met M logo. Grappig dat BMW een disclaimer toevoegt: ‘Als gevolg van de materiaalspecifieke eigenschappen is het mogelijk dat bij het remmen geluiden hoorbaar zijn, in het bijzonder bij langdurige lage belasting of bij regen kort voordat de auto tot stilstand komt.’
Helemaal áf
Vink je alle opties aan, dan kom je op een eindprijs van 151.143 euro. Maar dan is de BMW M2 CS wel helemaal af, inclusief gouden wielen, Misano Blau-exterieurlak, koolstof keramische remschijven en een handbak. Heerlijk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5
-
Duik in de prijslijst: Alpine A290 – dit kost de elektrische hot hatch
-
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Jeep Wrangler
-
Duik in de prijslijst: elektrische G-Klasse kost ton minder dan G 63
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Hyundai Santa Fe
-
Duik in de prijslijst: nieuwe 1-serie – de goedkoopste BMW
-
Duik in de prijslijst: de Audi Q6 e-tron