Krachtkuur voor Mercedes-Benz C 450 AMG
Brabus mag dan vooral bekend zijn van de extreme pk’s en brede bodykits, het kan ook subtieler, blijkt met deze tuningkit voor de Mercedes-Benz C 450 AMG. Een kleine module zorgt voor 43 pk’s extra.
Een rood kleurtje, maar dat is dan ook de grootste wijziging. Het gaat slechts om een module, dus optisch verandert er niets aan de Mercedes-Benz C 450 AMG na de krachkuur van Brabus.De Mercedes-Benz C 450 AMG heeft standaard 367 pk en 520 Nm. Als Brabus er klaar mee is staat het totaal op 410 pk en 570 Nm. Daarmee komt hij behoorlijk in de buurt van de BMW M3, die 431 pk en 550 Nm heeft. Sprinten naar de 100 km/h gaat dan ook niet langer in 4,9 seconden, maar nu in 4,6 seconden. Het is allemaal het resultaat van de BRABUS PowerXtra B30-410 module, die alleen maar aangesloten hoeft te worden. De topsnelheid is na het plaatsen van de module ook afgeregeld op 280 km/h in plaats van 250 km/h. Brabus geeft drie jaar of 100.000 kilometer garantie.
Brabus zou Brabus niet zijn als er niet ook een bodykit was gemaakt voor de auto. Subtiele spoilers rondom dit keer.De module werkt in de toekomst ook op de Mercedes-AMG C 43, aangezien het puur gaat om eens naamsverandering van de auto. Dezelfde motor wordt gebruikt in de SLC 43, maar dan vindt de aandrijving alleen plaats op de achterwielen. De kans is groot dat Brabus dezelfde module in een later stadium ook voor die auto gaat leveren.
Méér herrie, maar ook minder geluid als je dat wilt met dit optionele uitlaatsysteem van Brabus voor de Mercedes-Benz C 450 AMG.AMG heeft bij de C 450 AMG al de nodige aandacht besteed aan het uitlaatgeluid, maar als het allemaal wat extremer mag, levert Brabus ook nog een uitlaatsysteem voor de auto. De vlinderkleppen zorgen ervoor dat hij stiller wordt als de kleppen dicht staan, maar hij ook een stuk luidruchtiger wordt met de kleppen open.
Lees ook:
Ook interessant
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland
-
Kun je geen McLaren P1 LM betalen? Koop dan op z’n minst de motor
-
Rara, wat is dit? En het antwoord is niet: een Ferrari
-
Alpine doet opvallende claim of verkoopt onzin
-
Gespot: Polestar 3 eindelijk uitgeleverd, maar werkt hij al volledig?
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Deze 15.000 euro kostende open occasion is hartstikke winterhard