Je bent je eigen verkoper voor Lancia in Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F06%2Flancia_ypsilon_elle_93_041c04b70f820b85.jpeg)
Autoconcern Stellantis heeft zijn vertrouwen uitgesproken in een internationale terugkeer van Lancia en wil reeds in 2024 operationeel zijn in verschillende Europese landen. Nederland behoort tot de eerste landen waar de Italiaanse modellen in de verkoop gaan. De verkoper ben je zelf.
Lancia richt zich in Nederland hoofdzakelijk op onlineverkoop, waarin Nederland tezamen met Duitsland binnen Europa het voortouw nemen. Die ontwikkeling zorgt er mede voor dat ons land bij de vijf landen behoort waar Lancia als eerste beschikbaar komt. De andere landen zijn Spanje, België en Frankrijk, waar volgens Lancia een “liefde en passie voor Made in Italy” geldt. Bovendien kennen de vijf markten een groot B-premiumsegment, zo geeft merk aan.
Ypsilon
Dat B-segment is belangrijk voor de verkoopstart van Lancia, want de Italianen trappen af met de Ypsilon. Die compacte middenklasser is momenteel in ontwikkeling. Hij zal zo’n vier meter lang worden en ook uitgerust worden met een volledig elektrische aandrijflijn. Momenteel levert Lancia al een Ypsilon, die louter in het enige verkoopland Italië wordt aangeboden, maar die hatchback steekt de grens niet over.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F090223_L_DeltaExecutive_01.jpg)
Drie segmenten
Na de Ypsilon betreedt Lancia de hogere segmenten, waarbij het concern eerst voor het D-segment gaat. Een naam heeft het model nog niet, een lengte wel. De 4,60 meter lange nieuweling komt in 2026 op de markt. Weer twee jaar later introduceert Lancia het volgende nieuwe model. Dat wordt een auto voor het populaire C-segment. Hij zal zo’n 4,40 meter lang worden en voorzien zijn van een elektrische aandrijflijn. De technische basis van alle types worden gedeeld met onder andere zustermerken Peugeot, DS en Opel. Lancia claimt echter dat voor het ontwerp van de drie linksgestuurde modellen goed wordt gekeken naar zijn rijke historie.
Drieluik
Lancia introduceert voor de verkoop van het drieluik, waarmee het bestaansrecht van Lancia binnen tien jaar moet worden bewezen, een nieuw distributiemodel. Zo’n 50 procent van de verkoop moet online plaatshebben. Het dealernetwerk zal bestaan uit 100 bedrijven die in 60 Europese steden buiten Italië komen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2Flancia_ypsilon_52.jpeg)
Rally-icoon Lancia Delta Integrale klaar voor elektrische klasse
Premiumgroep
Met de internationale groei van Lancia heeft Stellantis liefst veertien merken waarover het zich moet bekommeren. Het label krijgt een positie in de premiumgroep, waar het reeds Alfa Romeo en DS heeft. Het drietal werkt op technisch gebied samen, waarbij bepaalde technologie exclusief voor de premiumgroep is. Het concern heeft eveneens Citroën, Peugeot, Abarth, Maserati, Opel, Jeep, Chrysler, Dodge, Ram en Fiat onder zijn hoede.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom jij mag bepalen hoe de nieuwste Alfa Romeo gaat heten
-
Gaat deze elektrische Porsche het Nürburgring-record verpulveren?
-
Deze Aston Martin ging van stilstand naar 330 km/h in vierenveertig jaar
-
Je raadt nooit welke auto dit is! Tip: Geen Renault Clio
-
Hier krijg je bijna 20.000 dollar korting op een nieuwe Tesla Model 3
-
Dit zijn de 10 duurste en goedkoopste gemeentes om jouw elektrische auto op te laden
-
Uit cijfers blijkt deze tweedehands auto de perfecte occasion te zijn
-
Benzine wordt in 2024 misschien niet nóg duurder
-
Opvallend: tweedehands dieselauto’s plots populairder dan elektrische occasions
-
Wordt deze Volvo EX30 de bestverkochte auto van 2024?
-
Duik in de prijslijst: de BMW XM – lekker fout?
-
Dit rijdende paasei kun je binnenkort in Nederland tegenkomen