In detail Honda HR-V, de echte details
Na de Jazz is het nu de beurt aan de volgende generatie HR-V. Hij is compleet nieuw, beschikt over een afwijkend design en is voor het eerst voorzien van hybridetechniek. Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen laat de nieuwe B-SUV aan je zien.
Alweer in 2013 stelde Honda de huidige generatie HR-V voor en dat is voor een Japanse autobouwer een hele tijd terug. Normaliter laat het merk zijn modellen iets vlotter opvolger. Echter, de levenscyclus van de HR-V kent verschillende modelwijzigingen en facelifts. Er staat geen sterk verouderde SUV in de showrooms. Toch, met de nieuwe editie zet Honda uiteraard een flinke stap voorwaarts.
Eigen gezicht
De conventionele aandrijflijn bestaande uit een viercilinder motor wordt in de nieuwste uitgave een hybride-aandrijflijn, bestaande uit een 1,5 liter viercilinder en twee elektromotoren. Dat verpakt Honda in een compleet herzien ontwerp. Van een designevolutie is geen sprake, het is een revolutie. In niets lijkt hij op zijn voorganger. Maar hij lijkt ook in niets op een ander model uit de Honda-familie. De ontwerpafdeling geeft de HR-V een totaal eigen gezicht. Opvallend detail? De in carrosseriekleur gespoten grille. Hij kent meer opvallende zaken. Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen laat ze je zien. Hij neemt je mee rond en in de nieuwe B-SUV van het Japanse merk.
Geen folderpraat
De nieuwe HR-V komt in januari 2022 op de Nederlandse markt. Er zal vooralsnog een motorisering beschikbaar komen, maar voor de aankleding van het model kiest Honda voor verschillende uitrustingsniveau. Omdat de lancering nog ver weg is, kan de importeur nog niets zeggen over de opbouw van het leveringsprogramma. Evenmin zijn de prijzen bekend. De woordvoerder van het merk geeft aan dat rond september de geijkte folderdetails als CO2-uitstoot, verbruik, topsnelheid en acceleratiecijfers bekend zijn. Houdt daarvoor Autovisie.nl in de gaten. In deze video krijg je de nieuwe HR-V uitvoerig te zien en hoor je details die Honda liever nog niet communiceert.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zoveel geld verwacht BMW te verliezen door alle importheffingen
-
Toch ineens een goedkopere Tesla, dit weten we over de mini-Y
-
Uw Garage: de Volvo 164 van Coen is een luxueuze directiewagen
-
Elektrisch, benzine of diesel: dit soort auto’s gaan volgens onderzoek het langst mee
-
Elektrische auto is de Chinese concurrentie nog steeds te slim af
-
Extreme Pagani Huayra R voor het allereerst in Nederland te zien
-
Brazilië bouwt snelweg voor klimaattop, kapt daarvoor regenwoud
-
Bovag: ‘Aanschafbelasting bpm moet worden afgeschaft’
-
Seat heeft alleen toekomst met elektrische auto, maar krijgt die niet
-
Nieuwe Mercedes-EV heeft bijna 800 kilometer range
-
Zo ontzettend veel kost het hebben van een auto ieder jaar!
-
Skoda komt met zevenzits Hyundai Ioniq 9- en Kia EV9-concurrent