Houd je van avontuur? Dan is de Ford Transit Trail-camper voor jou
![Ford Transit](https://img.autovisie.nl/images/ZHrxUulkEFXuLYjXKzr48NEt8uQ=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F2023-Ford-Transit-Trail_01.jpg)
In Nederland is wildkamperen verboden en hebben we bovendien helemaal geen wild. Maar toch maakt zo’n offroadcamper de avonturier in ons los. We zouden best met deze Ford Transit Trail-camper door Zuid-Amerika willen trekken. #Vanlife.
Dit is een Ford Transit, dat kun je zien, maar hij staat nu 9 centimeter hoger op zijn wielen en is uitgerust met Goodyear Wrangler-terreinbanden. De spoorbreedte van de kampeerbus is bijna 7 centimeter groter geworden.
Ford Transit Trail met dikke 3,5-liter V6
Dat deze camper voor de Verenigde Staten bedoeld is, zie je aan de krachtbron onder de kap. Aan het lijf van de Ford Transit Trail geen diesel- of hybridetechniek, maar gewoon een 3,5-liter EcoBoost-V6 met turbo. De krachtbron levert 314 pk en 555 Nm.
![Ford Transit](https://img.autovisie.nl/images/BVIWJjAjZUcKEVetd6ln5hX1Rkc=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F2023-Ford-Transit-Trail_05.jpg)
Een tientraps automaat en vierwielaandrijving zijn standaard. Als bestuurder kun je kiezen uit vijf rijmodi: Normal, Eco, Mud, Tow en Slippery. De Trail is er in twee lengtes en twee hoogtes. Standaard is een benzinetank van 95 liter. Optioneel zelfs 120 liter.
Met dit 2000 pk elektrische Ford-busje zijn pakketbezorgers écht snel
Geschikt om zelf een camper van te maken
Overigens koop je de kampeer-Transit leeg. Carrosseriebouwers kunnen er een camper van maken, maar Ford verwacht ook veel exemplaren te verkopen aan doe-het-zelvers.
![Ford Transit](https://img.autovisie.nl/images/pfj-PELipVnoGt_NmMth8ER5hXM=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F2023-Ford-Transit-Trail_07.jpg)
Je kunt diverse opties bestellen die de ombouw eenvoudiger maken, zoals een extra accu, allerlei stroom- en usb-aansluitingen en een ventilator in het dak. De Ford Transit Trail is niet goedkoop. In Amerika begint hij bij 67.770 dollar (ruim 69.000 euro).
![Ford Transit](https://img.autovisie.nl/images/0rZipMNrbBu5Xe0wKcBzAuDM1Xk=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F2023-Ford-Transit-Trail_04.jpg)
![Ford Transit](https://img.autovisie.nl/images/yDpyeIgWX4DlGUIQv9X8smgmCNI=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2F2023-Ford-Transit-Trail_06.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
‘Beroemde naam hergebruiken moet met passende auto, dat is deze Ford Capri niet’
-
Ruimte nodig? Deze jonge betaalbare occasion heeft het
-
Deze ruime sedan koop je nu als occasion voor weinig
-
Ford vraagt: ‘Hebben jullie ideeën hoe EV’s goedkoper kunnen?’
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Zuiniger dan fabrieksopgave? Het daadwerkelijke verbruik van de Ford Puma ST
-
Je raadt nooit hoeveel BPM je op de Ford Bronco betaalt!
-
Ford stopt met elektronische rijassistent die toch niemand gebruikt
-
Ford Mustang Mach-E duizenden euro’s goedkoper: nu met subsidie
-
Bij de vernieuwde Ford Puma draait het om het innerlijk
-
Waarom de Europese Ford Mustang meer dan 10 procent vermogen mist
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”