Hoe zou jij de Aston Martin V12 Speedster bestellen?
![Aston Martin V12 Speedster autovisie cito motors Eindhoven](https://img.autovisie.nl/images/yil6KUAdpC-7aKtuQLbdUh_-0Mo=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F04%2FDSC2615AM-V12-Speedster-.jpg)
Als je weet dat de Aston Martin V12 Speedster door Q by Aston Martin wordt gemaakt, zoals het totale project bij de personaliseringstak is ondergebracht, dan weet je dat je niet met de gebruikelijke prijslijst en kleurenkaart te werk gaat. Alles is mogelijk. Het bedrijf biedt zelfs mogelijkheden om de open tweezitter in oude, historische kleurschema’s af te leveren.
Wat is het meest iconische model uit de historie van Aston Martin? Een moeilijke keuze, maar op het gebied van autosport is dat zonder twijfel de DBR1, waarmee de Engelse sportwagenbouwer de 24 uurs-race van Le Mans in 1959 op zijn naam schreef. Naar voorbeeld van die succesvolle racewagen brengt de Engelse fabrikant de V12 Speedster uit. Net als de Le Mans-racer heeft hij een lange neus, geen voorruit, geen dak, een lage carrosserie en achterop twee bulten. In stijl van de racewagen dien je ook veiligheidshalve met een helm op te rijden.
Aston Martin met racejas
De V12 Speedster ademt de sfeer van de DBR1 en moet ook dezelfde rijbeleving bieden. Maar de link tussen grootvader DBR1 en kleinzoon V12 Speedster kan nog duidelijker worden. Want Q by Aston Martin kan de V12 Speedster in dezelfde groene kleur leveren. Het maakt hem wel af. De Engelsen leveren voor de liefhebber ook andere kleurstellingen, allemaal gebaseerd op aloude racewagens. De heren geven aan dat de speciale aankleding niet voor alle 88 klanten is weggelegd, want de speciale divisie heeft er de capaciteit niet voor om alle exemplaren van de bijzondere ‘racejas’ te voorzien.
VIDEO ASTON MARTIN V12 SPEEDSTER
V12 Speedster is geen daily driver
Nu is de kans dat je rijdend in je V12 Speedster een van de andere 88 stuks tegen komt, uiterst klein. De V12 Speedster is ook niet bepaald een daily driver. Hij is ten eerste uiterst prijzig, want rond de één miljoen euro op Nederlands kenteken en heeft geen voorruit en dak. Wanneer je de open tweezitter ziet rijden, weet je dus een ding zeker. Het is die dag heel mooi weer.
Aston Martin start de bouw van de open tweezitter eind dit jaar. Het eerste exemplaar gaat begin volgend jaar de weg op.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?