Hoe groot is het Max Verstappen-gevoel in deze Honda e?
![Old school honda-touring](https://img.autovisie.nl/images/03svbG4i_KIe1iMenzRGwZCUyDE=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FOld-skool-honda-touring-1.jpg)
Is-ie cool of is-ie cool, deze uitgebouwde en bestickerde Honda e? Het Engelse Old School Engineering is verantwoordelijk voor de creatie. De liefhebbers van het bedrijf hebben de elektrisch aangedreven Honda e een rally-pak aangemeten.
Old School Engineering is gevestigd in Engeland, in Treorchy ten noodwesten van Cardiff om wat preciezer te zijn. Het bedrijf legt zich toe op onder andere de restauratie van klassiekers. Het portfolio toont foto’s van onder andere opgeknapte Jaguars en Mini’s, alsmede opnieuw opgebouwde MG Metro in rallytrim en een Lancia Stratos.
Dit bericht op Instagram bekijken
Touringcar-racer
De nieuwste creatie van de onderneming is Honda e. Deze keer werd niet gekozen voor een restauratie, maar voor een make-over van de elektro-auto. De heren hebben hun fantasie de vrije loop laten gaan. Het resultaat is een extra dikke versie. Ter inspiratie nam het bedrijf de Touringcar-racewagens voor ogen en gaf de Honda e een uitgebouwd koetswerk. Voor het creëren van de extra brede wielschermen gebruikte Old School Engineering carbon fibre. Door de toegenomen breedte werden ook bredere wielen gemonteerd, die overigens afgewerkt zijn met een nieuw setje velgen. Old School Engineering hing de carrosserie lager boven het asfalt, door de wielophanging in te korten en stijver te maken.
Achterwielaandrijver
De Engelsen claimen dat de achterwielaangedreven Honda e meer mechanische grip kent dus over meer tractie in bochten beschikt. Let wel, aan de elektromotor is niets veranderd. Het is echter niet duidelijk of de heren de 100 kW of 113 kW sterke elektroversie hebben gekozen. Ongeacht de motor moet de hatchback in een seconde of acht tot negen van stilstand op 100 km/h zitten. De topsnelheid van een fabrieksorigineel exemplaar bedraagt 145 km/h, begrensd. https://www.autovisie.nl/video/de-ideale-stadsauto-honda-e-2020-video/
Formule 1-livery
Als finishing touch kreeg de olijke vijfdeurs hatchback een speciale livery. De aankleding van het plaatwerk doet denken aan de Formule 1-auto van Max Verstappen. De Red Bull Honda e ontstond in enkele maanden.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?