Heldenrit: Ferrari-coureur Gerhard Berger wint Estoril in 1989
Het circuit van Estoril, 1989. Gerhard Berger rijdt zijn Ferrari F640 naar de winst, met achter hem een van de best klinkende Formule 1-motoren ooit: de 670 pk sterke 3,5 liter Tipo 035/5 V12. De F640 was de eerste F1-auto met een semi-automatische versnellingsbak en bleek niet alleen snel, maar ook ontzettend onbetrouwbaar. Als ‘ie echter finishte (in slechts negen van de zestien races), dan was het op een podiumplaats. Kijk hoe Berger zijn Ferrari bij het nekval pakt en hem met veel misbaar naar het zwartwit geblokt worstelt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig