Gefacelifte Suzuki S-Cross wordt goedkoper
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Suzuki-S-Cross-Autovisie.nl_.jpg)
De Suzuki S-Cross heeft niet alleen een nieuw uiterlijk gekregen, hij wordt voortaan ook geleverd met twee verschillende turbomotoren. En die turbomotoren brengen een vriendelijkere prijs met zich mee.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Suzuki-S-Cross-Autovisie.nl_.jpg)
Driecilinder
Voorheen was de Suzuki S-Cross alleen leverbaar met een atmosferische 1,6 liter viercilinder. Nu komt hij er met twee motoren. De eerste is een 1,0 liter driecilinder turbomotor met 112 pk en 170 Nm. Hij levert weliswaar acht pk minder dan de 1,6 liter, het koppel is wel 14 Nm hoger dan voorheen. Belangrijker is de CO2-uitstoot. Die daalde van 124 gram naar 113 gram per kilometer. Dat scheelt weer in de BPM. Daarnaast wordt hij leverbaar met een 1,4 liter viercilinder turbomotor met 140 pk en 220 Nm. Die auto heeft een CO2-uitstoot van 120 gram per kilometer.
Prijzen
De prijzen beginnen lager dan voorheen. Zo is de auto er nu vanaf 20.999 euro. Voorheen was dit 23.799 euro, maar dan kreeg je ook meteen de luxere ‘Exclusive’-uitvoering. Die kost nu 23.499 euro. De ‘High Executive’ is er vanaf 25.999 euro, voorheen moest die versie 27.199 euro kosten. De prijzen van de 1,4 liter turboversie beginnen bij 24.999 euro voor de ‘Exclusieve’ en 27.499 euro voor de ‘High Executive’. De topversie is de ‘High Executive AllGrip’, die beschikt over vierwielaandrijving. Die Suzuki S-Cross kost je minimaal 30.499 euro. Bij alle ‘Exclusive’ en ‘High Executive’-varianten is bovendien een automaat leverbaar tegen een meerprijs van 2.000 euro.
Elke uitvoering is standaard voorzien van bluetooth, airconditioning en cruise control. De High Executive is daarnaast voorzien van lederen bekleding, een panoramadak, een navigatiesysteem, adaptieve cruise control en parkeersensoren rondom. In september staat hij in de showroom.
Lees ook:
Ook interessant
-
Is dit de krachtigste driecilinder ooit?
-
De Kia EV9 is een van de grootste elektrische auto’s!
-
Waarom iemand een miljoen neertelt voor deze beruchte Dodge Challenger R/T
-
4 MBO-banen in de autobranche met hoog salaris en baangarantie
-
Ook deze Ferrari Monza SP1 van LEGO kun jij niet betalen
-
Voor 267.826 euro is deze simpele Lada Niva-occasion van jou
-
Autovisie Kennisquiz: Le Mans (deel 1/2)
-
Rekeningrijden kost werkende Nederlander veel geld
-
Is de elektrische Caterham Seven nog steeds een lichtgewicht?
-
De nieuwe Aston Martin DB12 vergeet even dat Ferrari bestaat
-
BMW trekt het doek van de nieuwe 5-serie én i5
-
Duik in de prijslijst: de Hyundai Kona