Cadillac Escala Concept toont nieuw design op Pebble Beach
Tijdens het Pebble Beach Concours d’Elegance in Monterey toont de Cadillac Escala welke kant het Amerikaanse merk op wil, vooral qua design.
Cadillac Escala
De Escala (Spaans voor ‘schaal’, als formaat) is een studiemodel waarop zowel design- als technische ideeën voor het eerst naar buiten gebracht worden, stelt Cadillac. Het model moet op die manier symbool staat voor het doel van het merk om weer bij de beste premiummerken te horen.
De auto is feitelijk een grotere, luxueuzere variant op de CT6, waarmee Autovisie kortgeleden nog voor het eerst op pad ging. De Escala staat op hetzelfde platform en is maar liefst 15,2 centrimeter langer, waardoor de lengte uitkomt op een forse 5,34 meter. Opvallend zijn de nieuw ogende, maar toch herkenbare verticale (OLED-)verlichtingsunits voor en het ‘driedimensionele’ patroon in de grille.
Interieur
Eerder gaf Cadillac al
V8
Het studiemodel beschikt in elk geval over achterwielaandrijving, net als de CT6. Onder de kap zit een experimentele motor: een 4,2 liter V8 met twee turbo’s die in elk geval terug zal keren in toekomstige Cadillacs. De krachtbron beschikt onder meer over Active Fuel Management, oftewel de mogelijkheid om een cilinderbank uit te schakelen en op vier pitten te cruisen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China