Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Suzuki Swift
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Suzuki Swift is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Suzuki Swift
Autovisie rijdt de Suzuki Swift met de 83 pk turboloze 1,2-liter driecilinder mild-hybride aandrijflijn. Dat is ook direct de enige aandrijflijn die leverbaar is. De auto weegt slechts 932 kilogram en moet dus erg zuinig zijn.
Het daadwerkelijke verbruik
De Suzuki Swift kwam op de meetronde op exact 1 op 22,2 uit. Dat is minder dan de fabriek opgeeft.
Suzuki | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 4,7 l/100 km |
Gemeten verbruik | 4,5 l/100 km |
Actieradius (WLTP/gemeten) | 829 km |
Milieulabel | B |
CO2-emissie | 106 g/km |
Op papier is de Suzuki Swift een hybride, maar het betreft hier slechts een overmaatse 12 volt starter-generator die aan een minuscule accu is gekoppeld. Puur ter ondersteuning van de 1.2 dus, al voel je het motortje wel nadrukkelijk remenergie recupereren en helemaal onder in een toerengebied een slinger van een niet-geringe 60 Nm geven.
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de Suzuki Swift? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de MG 3.
Lees ook:
Ook interessant
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Mitsubishi ASX
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Jeep Avenger
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-3008
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Scenic
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de MG 3
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Volkswagen T-Cross
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Lexus LBX
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Renault Clio
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Peugeot 208